SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” zyskały czytelników

Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołowej dziesiątki nie zanotował ostatnio wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Inaczej jest w czołówce dwutygodników, gdzie wzrosty zanotowały „Gala”, „Party” i „Show”.

Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 30,86 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,39 pkt. proc.

Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,88 proc. respondentów (spadek o 1,61 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,85 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,42 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,63 proc. pytanych, czyli tyle samo, ile rok wcześniej.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,09 proc. czytelników, mniej o 0,74 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,47 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 7 proc. do 5,88 proc.

Wirtualnemedia.plgrudzień 2011 - maj 2012grudzień 2010 - maj 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień30,86%33,25%
Życie na Gorąco16,88%18,49%
Chwila dla Ciebie13,85%14,42%
Angora11,63%11,63%
Newsweek8,09%8,83%
Auto Świat6,53%7,12%
Wprost6,28%7,47%
Polityka5,88%7,00%
Twoje Imperium5,01%5,46%
To i Owo4,42%6,87%
Na Żywo4,39%4,77%
Gość Niedzielny3,74%4,12%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,74%4,14%
Teleprogramy3,49%4,05%
Super TV2,98%3,22%
Rewia2,98%3,05%
Uważam Rze inaczej pisane2,88%-
Przekrój2,80%3,34%
Motor2,78%3,15%
Świat i Ludzie2,09%2,29%
Imperium TV1,53%1,68%
Tele Max1,48%1,68%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,15%1,31%
Forum1,13%1,53%
Tygodnik Siedlecki0,75%0,75%
Tygodnik Ostrołęcki0,73%0,63%
Gazeta Regionalna0,68%-
Przewodnik Katolicki0,64%0,64%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,50%0,48%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,45%0,52%
Panorama Leszczyńska0,36%0,38%
Jarmark0,36%0,56%
City (tygodnik bezpłatny)0,31%0,59%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%0,26%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową “Panią Domu”
(Edipresse Polska) sięgało 15,35 proc. respondentów, czyli o 1,36 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,84 proc. do 15,16 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,61 pkt. proc. i wyniosło 14,11 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,33 pkt. proc. do 10,63 proc.

Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,38 proc. respondentów. Zanotowała wzrost aż o 2,60 pkt. proc.

O dwa oczka niżej znalazł się magazyn „Party” (Edipresse Polska), którego czytelnictwo wzrosło z 6,74 proc. do 6,92 proc. Niewielki wzrost, wynoszący 0,01 pkt. proc., zanotował też plasujący na 10. miejscu dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer).

Wirtualnemedia.plgrudzień 2011 - maj 2012grudzień 2010 - maj 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Pani Domu15,35%16,71%
Przyjaciółka15,16%15,84%
Tina14,11%14,72%
Viva10,63%10,96%
Gala9,38%6,78%
Z Życia Wzięte8,45%8,87%
Party Życie Gwiazd6,92%6,74%
Komputer Świat5,91%5,91%
Tele Świat5,24%5,76%
Show Magazyn o Gwiazdach4,12%4,11%
Takie jest Życie3,83%-
Świat Seriali3,52%3,80%
Sukcesy i Porażki3,11%3,28%
Bravo2,67%3,40%
Bravo Sport2,23%2,42%
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks)1,72%-
Flesz Gwiazdy & Styl1,67%-
TV 141,12%1,42%
Monitor Księgowego0,37%0,57%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” zyskały czytelników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lilo
Klasyczne mózgotrzepy dla motłochu i plebu o niczym
odpowiedź
User
piotr
żałuje że pani izabela bartosz zrezygnowała z prowadzenia Gali.
odpowiedź