Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” zyskały czytelników
Najchętniej czytanym tygodnikiem w Polsce pozostaje „Tele Tydzień”, ale żaden tytuł z czołowej dziesiątki nie zanotował ostatnio wzrostu wskaźnika czytelnictwa. Inaczej jest w czołówce dwutygodników, gdzie wzrosty zanotowały „Gala”, „Party” i „Show”.
Jak pokazują wyniki badania PBC General opracowane przez Wirtualnemedia.pl, w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku po najchętniej czytany w Polsce “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 30,86 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,39 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się “Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,88 proc. respondentów (spadek o 1,61 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa “Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,85 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,42 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami “Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,63 proc. pytanych, czyli tyle samo, ile rok wcześniej.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 8,09 proc. czytelników, mniej o 0,74 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Kolejny wśród tygodników opinii jest “Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 7,47 proc. do 6,28 proc. Tytuł ten spadł z miejsca szóstego na siódme. Na pozycji ósmej uplasowała się natomiast „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wynik zmalał z 7 proc. do 5,88 proc.
Wirtualnemedia.pl | grudzień 2011 - maj 2012 | grudzień 2010 - maj 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 30,86% | 33,25% |
Życie na Gorąco | 16,88% | 18,49% |
Chwila dla Ciebie | 13,85% | 14,42% |
Angora | 11,63% | 11,63% |
Newsweek | 8,09% | 8,83% |
Auto Świat | 6,53% | 7,12% |
Wprost | 6,28% | 7,47% |
Polityka | 5,88% | 7,00% |
Twoje Imperium | 5,01% | 5,46% |
To i Owo | 4,42% | 6,87% |
Na Żywo | 4,39% | 4,77% |
Gość Niedzielny | 3,74% | 4,12% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,74% | 4,14% |
Teleprogramy | 3,49% | 4,05% |
Super TV | 2,98% | 3,22% |
Rewia | 2,98% | 3,05% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,88% | - |
Przekrój | 2,80% | 3,34% |
Motor | 2,78% | 3,15% |
Świat i Ludzie | 2,09% | 2,29% |
Imperium TV | 1,53% | 1,68% |
Tele Max | 1,48% | 1,68% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,15% | 1,31% |
Forum | 1,13% | 1,53% |
Tygodnik Siedlecki | 0,75% | 0,75% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,73% | 0,63% |
Gazeta Regionalna | 0,68% | - |
Przewodnik Katolicki | 0,64% | 0,64% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,50% | 0,48% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,45% | 0,52% |
Panorama Leszczyńska | 0,36% | 0,38% |
Jarmark | 0,36% | 0,56% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,31% | 0,59% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,22% | 0,26% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową “Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 15,35 proc. respondentów, czyli o 1,36 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse “Przyjaciółka” utrzymała się na miejscu drugim, notując spadek czytelnictwa z 15,84 proc. do 15,16 proc. Na podium znalazła się jeszcze “Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo zmalało o 0,61 pkt. proc. i wyniosło 14,11 proc.
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli “Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 0,33 pkt. proc. do 10,63 proc.
Konkurencyjna “Gala” (G+J Polska), która dwutygodnikiem jest dopiero od połowy kwietnia ub.r. zajęła miejsce piątą lokatę, a czytało ją 9,38 proc. respondentów. Zanotowała wzrost aż o 2,60 pkt. proc.
O dwa oczka niżej znalazł się magazyn „Party” (Edipresse Polska), którego czytelnictwo wzrosło z 6,74 proc. do 6,92 proc. Niewielki wzrost, wynoszący 0,01 pkt. proc., zanotował też plasujący na 10. miejscu dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer).
Wirtualnemedia.pl | grudzień 2011 - maj 2012 | grudzień 2010 - maj 2011 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Pani Domu | 15,35% | 16,71% |
Przyjaciółka | 15,16% | 15,84% |
Tina | 14,11% | 14,72% |
Viva | 10,63% | 10,96% |
Gala | 9,38% | 6,78% |
Z Życia Wzięte | 8,45% | 8,87% |
Party Życie Gwiazd | 6,92% | 6,74% |
Komputer Świat | 5,91% | 5,91% |
Tele Świat | 5,24% | 5,76% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 4,12% | 4,11% |
Takie jest Życie | 3,83% | - |
Świat Seriali | 3,52% | 3,80% |
Sukcesy i Porażki | 3,11% | 3,28% |
Bravo | 2,67% | 3,40% |
Bravo Sport | 2,23% | 2,42% |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,72% | - |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,67% | - |
TV 14 | 1,12% | 1,42% |
Monitor Księgowego | 0,37% | 0,57% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 roku do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo magazynów: „Gala”, „Party” i „Show” zyskały czytelników