Czabański: w czasie epidemii media prywatne politykują i zwalniają ludzi, media publiczne są pożyteczne
Media komercyjne zajmują się teraz częściowo informowaniem o tym, co się dzieje, ale również walką polityczną i zwalnianiem ludzi, tym wyraźniej widać różnicę między nimi a mediami publicznymi - powiedział w poniedziałek w radiowej Jedynce przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański.
Czabański w „Sygnałach Dnia” był pytany, jak postrzega rolę mediów w czasie epidemii koronawirusa. Podkreślił, że jest wdzięczny wszystkim pracownikom mediów publicznych, którzy wykonują bardzo trudną, odpowiedzialną pracę.
- Wykonują ją znakomicie i w warstwie informacyjnej i w warstwie edukacyjnej, czy takiej wprost instruktażowej, jak się zachować w tym trudnym czasie epidemii – komentował Krzysztof Czabański.
Gość Jedynki mówił też, że w tym czasie wyraźnie widać różnicę między „istotą mediów publicznych a komercyjnych". - Znaczna część mediów komercyjnych zajmuje się, rzecz jasna, częściowo informowaniem o tym, co się dzieje. Ale również zajmują się walką polityczną i zwalnianiem ludzi, ograniczaniem działalności, cięciami finansowymi, bo pieniądz przede wszystkim - stwierdził Czabański.
Jego zdaniem epidemia koronawirusa pokazuje, do czego potrzebne są w Polsce silne media publiczne. - Zadajmy sobie pytanie: co by było, gdyby Polskie Radio, Telewizja Polska, Polska Agencja Prasowa były tak słabe finansowo, jak jeszcze parę lat temu i tak ograniczane i niszczone? Czy mogłyby robić tyle pożytecznej roboty, ile robią w tej chwili? A to przecież służy nam wszystkim w tych trudnych dniach – podsumował Czabański.
W #SygnałyDnia w @RadiowaJedynka Krzysztof #Czabański Rada Mediów Narodowych: upamiętnienie ofiar katastrofy w Smoleńsku jest oczywiste wobec ludzi, którzy działają na rzecz interesu państwowego.https://t.co/wGXMW0pLxU
— Jedynka – Program 1 Polskiego Radia (@RadiowaJedynka) April 6, 2020
Czabański opowiadał również o albumach wydanych z okazji zbliżającej się 10. rocznicy katastrofy smoleńskiej przez Polskie Radio pod patronatem RMN, poświęconych pamięci prezydenta Lecha Kaczyńskiego i innych ofiar tej katastrofy. - Ta inicjatywa stanowi kontynuację misji publicznej Polskiego radia i powinności mediów publicznych – ocenił. Dodał, że upamiętnienie ludzi, którzy działali na rzecz interesu państwowego jest oczywiste, przy czym zaapelował też, by albumów nie traktować wyłącznie jako hołdu składanego ofiarom. - W tym, co tutaj jest, w tych przemówieniach, wystąpieniach pana prezydenta jest bardzo aktualne przesłanie dla polskiej polityki, że musimy jako kraj być silni, niezależni i walczyć o swoją pozycję w Europie i na świecie - powiedział Krzysztof Czabański.
Według badania Radio Track w okresie od grudnia ub.r. do lutego br. Jedynka miała 5,2 proc. udziału w rynku słuchalności.
Dołącz do dyskusji: Czabański: w czasie epidemii media prywatne politykują i zwalniają ludzi, media publiczne są pożyteczne
A on tak serio? Gdyby media prywatne dostały po 2 mld zł, też by nie zwalniały, nie robiły cięć i nie ograniczały działalności. Rynek reklamowy tak samo dostał po kieszeni jak większość firm. Masa kampani została wycofana.