Cyfrowy Polsat będzie sprzedawać kuchenki, pralki i lodówki
Grupa Cyfrowy Polsat rozbudowuje swój program rabatowy smartDOM. Do tej pory w jego ramach dostępne były m.in. telewizja satelitarna i internet, energia elektryczna, a także usługi telekomunikacyjne, bankowe i ubezpieczeniowe. Teraz użytkownicy smartDOM-u będą mogli kupować także sprzęt AGD.
- Program smartDOM zaczynaliśmy zaledwie od trzech podstawowych usług (na początku były to tylko telewizja, internet i telefonia komórkowa - przyp. red.). Dzisiaj jest to największy w Polsce i cieszący się ogromną popularnością program tego typu, oferujący niemal całkowitą paletę usług, z których korzysta każdy dom i rodzina. Obserwując naszych klientów i odpowiadając na ich zapotrzebowania, zdecydowaliśmy się uruchomić sprzedaż sprzętu AGD. Dzięki temu każdy klient w jednym miejscu będzie mógł uzyskać u nas zarówno wszystkie najważniejsze dla domu usługi, jak i produkty - wyjaśnia Justyna Kulka, dyrektor zarządzania ofertą w Polkomtelu i Cyfrowym Polsacie.
Na razie w ramach pilotażowego projektu w ramach programu smartDOM będzie można kupić urządzenia marki MPM z zakresu dużego AGD (m.in. lodówki, kuchenki i pralki). Grupa Cyfrowy Polsat zapowiada jednak, że będzie poszerzać ofertę także o innych producentów. Urządzenia AGD dostępne w sieci Plus (Polkomtel) i Cyfrowym Polsacie - zarówno w punktach stacjonarnych, jak też przez Internet - może kupić każdy, ale z rabatów będą mogli skorzystać tylko klienci programu smartDOM oraz posiadacze Konta Plus w PlusBanku. Sprzedaż odbywać się będzie za gotówkę albo na raty, a sprzęt będzie dostarczać do mieszkań firma kurierska.
Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu, podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że spółka jest zadowolona z dotychczasowych wyników programu smartDOM. - Program smartDOM, który pozwala na łączenie wielu usług z oferty Cyfrowego Polsatu i Plusa oraz zyskiwanie tym samym istotnych oszczędności, jest naszym strategicznym produktem. Dołączyło do niego już blisko 1,2 mln klientów, którzy posiadają 3,44 mln usług kontraktowych, zatem korzysta z niego już 20 proc. naszych klientów kontraktowych. W ciągu roku liczba klientów programu wzrosła o blisko 50 proc., planujemy jego dalszy rozwój, a do końca tego roku zamierzamy osiągnąć cel 1,4 mln klientów programu - zapowiada Olga Zomer.
Cyfrowy Polsat chętnie inwestuje w program smartDOM, ponieważ badania pokazują, że klienci, którzy korzystają z większej ilości usług w jednym pakiecie, niechętnie z niego rezygnują. - Zgodnie z założeniami przyjętymi przy uruchamianiu programu smartDom, łączna liczba usług kontraktowych, średnia liczba usług przypadająca na klienta oraz średni przychód od klienta kontraktowego systematycznie rosną, a wskaźnik odejść spada. Oczekujemy kontynuacji tych trendów w kolejnych kwartałach - powiedział Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu podsumowując wyniki finansowe obu spółek za pierwsze półrocze br.
Oferta rabatowa smartDOM dostępna jest od 2 lat. Program obejmuje takie usługi, jak: telewizja satelitarna, internet, telefonia komórkowa i stacjonarna, energia elektryczna, usługi finansowe i ubezpieczeniowe, sprzedaż urządzeń telekomunikacyjnych oraz sprzętu RTV. Oprócz urządzeń AGD, wkrótce do oferty ma zostać dołączona także m.in. sprzedaż gazu oraz nowa usługa Bezpieczny Dom, dzięki której można na bieżąco monitorować to, co dzieje się w mieszkaniu.
Oferowanie pakietów obejmujących różne usługi to coraz częstsza praktyka stosowana nie tylko przez operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych, ale także przez banki i ubezpieczycieli. W przypadku konkurencyjnej do Cyfrowego Polsatu platformy nc+ np. do pakietu telewizyjnego można dokupić ofertę sieci telekomunikacyjnej Play. Na razie nie ma jednak na rynku dostawcy podobnego do Cyfrowego Polsatu, który dostarczałby odbiorcom tak kompleksową ofertę jak program smartDOM.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat będzie sprzedawać kuchenki, pralki i lodówki