Comperia.pl nie dogadała się co do sprzedaży Telepolis.pl, w br. ma 12,4 mln zł wpływów i 4,4 mln zł straty
Spółka Comperia.pl po półtora miesiąca zakończyła bez powodzenia negocjacje z podmiotem zainteresowanym przejęciem serwisu o branży telekomunikacyjnej Telepolis.pl. W trzech kwartałach br. zanotowała 12,39 mln zł wpływów ze sprzedaży i 4,36 mln zł straty netto.
W komunikacie giełdowym Comperia.pl poinformowała, że przejęciem Telepolis.pl zainteresowana była wiodąca spółka z branży mediów internetowych. Negocjacje ruszyły na początku października, a w zeszły piątek potencjalny nabywca postanowił się z nich wycofać. - Decyzja Inwestora wynikała z faktu niedopasowania transakcji do jego planów rozwojowych - podała Comperia.pl.
Comperia.pl kupiła Telepolis.pl wiosną 2014 roku za 2,55 mln zł.
W pierwszych trzech kwartałach br. firma zanotowała 12,39 mln zł wpływów z działalności kontynuowanej, o 22,5 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz 17,71 mln zł kosztów, o 1 proc. więcej niż przed rokiem. Strata netto wzrosła rok do roku z 914 tys. zł do 4,36 mln zł.
W samym trzecim kwartale br. przychody spółki były dwa razy wyższe niż rok wcześniej (6,14 mln zł wobec 3,06 mln zł), a strata netto - ponad dwa razy niższa (653 tys. zł wobec 1,68 mln zł).
Do firmy oprócz Telepolis.pl należy kilka porównywarek usług finansowych, m.in. Comperia.pl, Banki.pl, Autoa.pl i Kontoteka.pl.
- Spółka nadal stoi przed szeregiem wyzwań zarówno w obszarze podstawowej działalności, jak i w segmencie ubezpieczeniowym. Przede wszystkim udało się w III kwartale znacząco ograniczyć stratę w segmencie podstawowym dzięki wzrostowi przychodów oraz ograniczeniu kosztów stałych. W segmencie ubezpieczeniowym spółka zwiększyła wyraźnie przypis składki ubezpieczeniowej oraz przychód z prowizji od towarzystw ubezpieczeniowych, nadal jednak ten obszar działalności jest nierentowny - opisuje zarząd Comperia.pl w raporcie finansowym. - Celem na kolejne okresy będą działania zmierzające do odbudowania trwałej rentowności zarówno w podstawowym segmencie działalności jak i grupy kapitałowej - zapowiada.
Dołącz do dyskusji: Comperia.pl nie dogadała się co do sprzedaży Telepolis.pl, w br. ma 12,4 mln zł wpływów i 4,4 mln zł straty
Będę przyglądał się dalej.
Będę przyglądał się dalej.
Po drugie, naprawdę jesteś analitykiem? Bo ja jako laik, umiejący wprawdzie czytać ze zrozumieniem, widzę spadek zysków, spadek przychodów i wzrost kosztów.
O jakich zatem pozytywnych trendach mówisz? Chyba, że masz na myśli tani zakup i modlitwę o magiczny wzrost.
Oświeć mnie Panie Analityku.