Comarch szykuje platformę e-commerce Wszystko.pl. Chce rywalizować z Allegro
Firma informatyczna Comarch chce wzmocnić swoją obecność w sektorze e-commerce i rozwijać własną platformę sprzedażową. Wiceprezes Zbigniew Rymarczyk przekonuje, że spółka jest gotowa zainwestować w przedsięwzięcie kilkadziesiąt milionów zł i zapowiada, że celem jest rzucenie wyzwania takim graczom jak Allegro.
- Konsumenci radykalnie zmienili swoje zwyczaje i masowo kupują w internecie. To jest już trwała zmiana i pozostanie ona po pandemii. Przed pandemią tylko niewielki odsetek firm prowadził handel w internecie, ale większość to planowała. Dlatego ruszamy z nową odsłoną Wszystko.pl, która dla małych, średnich i dużych firm będzie platformą e-commerce do prowadzenia działalności handlowej w internecie - powiedział Rymarczyk podczas środowej konferencji prasowej.
- Chcemy wydać ogromne pieniądze na marketing, stać nas na to. Rzucamy wyzwanie takim firmom jak Allegro, chcemy zaryzykować, mamy gotówkę, możemy wydać na realizację naszych planów kilkadziesiąt milionów złotych - dodał.
Platforma e-commerce od Comarchu w 2022 roku
Platforma sprzedażowa Comarchu ma ruszyć w nowej odsłonie na początku 2022 roku. Obecnie Comarch zwiększa zatrudnienie o kilkadziesiąt osób, które zajmowałyby się wyłącznie rozwijaniem tego projektu. Prowadzi też rozmowy z firmami kurierskimi.
Wiceprezes wskazuje, że z systemów Comarch ERP korzysta obecnie około 100 tys. firm, które mogą być naturalnymi klientami w nowym przedsięwzięciu. Na platformie transakcje będą mogły przeprowadzać zarówno firmy, jak i osoby indywidualne.
- Zaoferujemy naszym klientom zerowe prowizje od transakcji, a także darmowy plan obejmujący możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów i opcje sprzedaży we wszystkich kategoriach. Zakładamy, że zarabiać będziemy na sprzedaży oprogramowania ERP dla klientów wszystko. pl. Chcemy w ciągu 5 lat zbudować masę, zyski na tym etapie są sprawą drugorzędną - powiedział.
Rymarczyk wskazuje, że w trakcie pandemii sprzedaż tradycyjna załamała się (spadek w najgorszych miesiącach o kilkanaście i więcej procent), a sprzedaż internetowa wzrosła o 30-40 proc. Obecnie sytuacja wraca do normy, ale i tak sprzedaż internetowa rośnie dwa razy szybciej niż tradycyjna. Według prognoz firmy RetailX w 2025 roku jej udział wyniesie około 20 proc.
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Comarch zanotowała 383,98 mln zł przychodów sprzedażowych i 24,21 mln zł zysku netto, wobec 377,82 mln zł przychodów i 13,75 mln zł zysku rok wcześniej.
Największym akcjonariuszem firmy jest jej prezes Janusz Filipiak, ma walory stanowiące 24,55 proc. kapitału i 36,82 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
W środę na koniec za akcję Comarchu płacono 254 zł, co daje kapitalizację w wysokości 2,06 mld zł.
Allegro podnosi prognozy
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w polskim internecie. Według badania Mediapanel w maju br. jej odsłona przeglądarkowa zanotowała 18,14 mln użytkowników i 62,4 proc. zasięgu, a aplikacja mobilna - 8,9 mln użytkowników i 30,6 proc. zasięgu.
W pierwszym kwartale br. firma Allegro osiągnęła wzrost przychodów netto o 61,1 proc. do 1,21 mld zł i zysku netto ze 104,6 do 269,6 mln zł. Skorygowana EBITDA Allegro w pierwszym kwartale 2021 roku wzrosła rdr o 50,6 proc. do 535,5 mln zł. Zysk netto zwiększył się do 269,6 mln zł z 104,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy Allegro pierwszym kwartale 2021 r. wyniosła 9,6 mld zł (wzrost o 46,1 proc. rdr).
Największy, 82,2 proc. udział w przychodach ogółem miał segment marketplace, usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc. oraz porównywarka cen Ceneo.pl za 4,1 proc. Allegro planuje w całym 2021 roku zwiększyć zatrudnienie łącznie o 1.500 pracowników.
Dołącz do dyskusji: Comarch szykuje platformę e-commerce Wszystko.pl. Chce rywalizować z Allegro
Does not compute.