Coca-Cola w nowej kampanii chce zjednoczyć „podzielony, wrogi świat”
Coca-Cola rozpoczyna w tym tygodniu kampanię "Better we're open". Jej celem jest budowanie wizerunku marki, która jednoczy ludzi w tym - co określane jest jako - „coraz bardziej podzielonym i wrogim świecie”. Nie będzie jednak w reklamach zajmować stanowiska w kwestiach politycznych, takich jak Brexit lub prezydencja Donalda Trumpa.
Długoterminowa kampania, która właśnie wystartowała jest prowadzona pod hasłem „Wszystko jest lepsze, gdy jesteśmy otwarci”. Jest to część strategii Coca-Coli głoszącej: „nigdy nie należy unikać problemów społecznych”, czy to praw LGBT +, czy zrównoważonego rozwoju.
Firma wyjaśnia, że jej własne badania oraz doświadczenie wykazały, że reklama oparta na „empatii” będzie kluczem do realizacji nowo określonego celu.
Akcja pierwszego spotu rozgrywa się w złowrogim mieście i zachęca widzów do znalezienia odpowiedzi na pytanie „Czy mogę się mylić?”. Aktorka Natasha Lyonne, przybywa na ratunek miastu pełnemu wściekłych obywateli (wykłócających się o to, kto ma rację) z sugestią, że społeczeństwo może się zmienić na lepsze, jeśli ludzie będą odpowiedzialni za swoje czyny.
Coca-Cola uzasadnia, że nowa strategia sygnalizuje bardziej spójne podejście do marketingu w całej Europie. - Strategia naszej marki skupia się na tym, by być bliżej ludzi, by ludzie byli bliżej siebie. Robimy to od 134 lat, nie jest to nowy, genialny pomysł, dlatego teraz skupimy się na tym, co robimy najlepiej, to jest jednoczeniu i podnoszeniu na duchu - powiedział Walter Susini, wiceprezes ds. marketingu Coca-Coli w regionie EMEA.
- Nie powinniśmy zajmować stanowiska w kwestiach politycznych, powinniśmy - i - zajmujemy stanowisko w kwestiach społecznych. Kiedy widzimy podziały, dyskryminację, nierówności, właśnie tam chcemy porozmawiać. Coca-Cola nie musi rozmawiać o Trumpie ani Brexicie; to nie są to nasze problemy - dodał. Podkreślił, że marka chce być pomostem, który łączy ludzi. - Jeśli nasze reklamy wywołują debatę, jest jeszcze lepiej. Nie chcemy być kochani przez wszystkich, ale zajęcie stanowiska w kwestiach społecznych daje nam jasny punkt widzenia - dodał Susini.
Coca-Cola pojawi się z nowymi reklamami podczas dużych wydarzeń, m.in.przy transmisjach Premier League i UEFA Europe. Działania reklamowe będą obejmować media cyfrowe, telewizję, outdoor, komunikacją w sklepie.
Za nową komunikację Coca-Coli odpowiada agencja Wieden+Kennedy London.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola w nowej kampanii chce zjednoczyć „podzielony, wrogi świat”