SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coca-Cola w akcji „#NeverSettle” postawi w Warszawie automaty do recyklingu puszek i butelek

Od Polski Coca-Cola zaczyna swoją globalną kampanię „#NeverSettle” („#WciążZmieniamy”). Koncern we współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia ufunduje w stolicy 10 recyklomatów - automatów do oddawania opakowań szklanych, plastikowych i aluminiowych.

Kampania Coca-Cola „#WciążZmieniamy” koncentruje się na trzech istotnych dla koncernu obszarach: aktywizacji kobiet i młodych, odpadach opakowaniowych i ochronie zasobów wodnych.  

- Coca-Cola jako wiodący producent napojów na świecie, widzi problem całościowo. Zajmując się kwestiami środowiskowymi i społecznymi, chcemy pokazać, że jako firma nie chcemy tylko produkować napojów, ale również mamy ambicję, aby dokonywać realnych zmian. #WciążZmieniamy to więcej niż kampania, to nasze zobowiązanie, aby świat, w którym żyjemy, stał się dla nas wszystkich lepszym miejscem - mówił na spotkaniu inaugurującym kampanię Stoyan Ivanow, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.

10 recyklomaty w Warszawie od Coca-Coli

Częścią akcji #WciążZmieniamy jest inicjatywa "Świat Bez Odpadów", zainaugurowana w ubiegłym roku w Davos.

W ramach tego projektu Coca-Cola współpracuje z Miastem Stołecznym Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia. Koncern przekaże mieszkańcom Warszawy 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań. Pierwsza tura pięciu maszyn zostanie rozmieszczona  w przestrzeni miejskiej jeszcze przed wakacjami, kolejne pięć jesienią.

- Każdy musi wiedzieć, dlaczego warto to [segregować odpady] robić, żebyśmy zrozumieli to również na poziomie indywidualnym. Segregacja odpadów to nie jest wartość sama w sobie. To element, bez którego nie będzie działał cały cywilizacyjny system ochrony środowiska - mówił na konferencji inaugurującej projekt Sławomir Brzózek, prezes Fundacji Nasza Ziemia.

Maszyny przyjmować będą butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. W zamian oddający opakowania, przy użyciu specjalnej aplikacji, otrzyma punkty, które będzie mógł wymienić na różnego rodzaju benefity, jak np. bilety do kina czy zniżki na kawę w wybranej sieci kawiarni. Obecnie ustalana jest lista partnerów projektu.

- To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana w tak dużej skali. Dobrze łączy się z naszą kampanią edukacyjną, w której przypominamy warszawiankom i warszawiakom o zasadach recyklingu. Docelowo recyklomaty staną w lokalizacjach, które cieszą się popularnością, m.in. przy ul. Ząbkowskiej i pl. Bankowym - mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Automaty dostarczy polska firma EcoTech System. Wsparcie finansowe projektu zapewniła częściowo Fundacja Coca-Coli z Atlanty. Koncern nie ujawnia kosztów recyklomatów.

Wciąż trwa ustalanie, gdzie dokładnie staną recyklomaty. Pierwszy pojawi się w Warszawie w ciągu miesiąca. Plany zakładają, że mieszkańcy stolicy będą mogli korzystać z dwóch rodzajów maszyn - większej, na otwartym powietrzu oraz mniejszej, w budynkach (tam trafiać będą tylko puszki aluminiowe i butelki plastikowe).

- Cały czas prowadzimy analizy, chcemy by miejsca, które wybierzemy, były optymalne. Będziemy obserwowali sytuację, być może okaże się, że recyklomaty sprawdzą się na tyle, że będziemy tę inicjatywę rozwijać. Każdy sposób, by dotrzeć do jak największej grupy warszawiaków jest dobry. Cieszymy się, że Coca-Cola aktywnie uczestniczy w projekcie i zdejmuje z nas część ciężarów, przede wszystkim finansowy - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Franciszek Łapecki, dyrektor Biura Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Warszawie.

#WciążZmieniamy wspierane kampanią reklamową

Akcję #WciążZmieniamy wypromują wideo w internecie i social mediach oraz reklamy w prasie specjalistycznej (o tematyce biznesowej, ekologicznej, rynku pracy).

Coca-Cola aktywizuje kobiety i młodych na rynku pracy

Do 2020 roku Coca-Cola globalnie zobowiązała się pomóc włączyć na rynek pracy pięć milionów kobiet na całym świecie. Do 2025 roku koncern chce wyszkolić i wesprzeć rozwój miliona młodych ludzi w Europie Środkowej i Wschodniej.

W Polsce firma we współpracy z Fundacją Sukcesu Pisanego Szminką realizuje dwa ogólnopolskie programy skierowane do kobiet i młodych - "Sukces Pisany Szminką" oraz "Yep Academy".

Na wsparcie aktywizacji zawodowej powyższych grup, Coca-Cola w ciągu ostatnich 3 lat przeznaczyła w Polsce już ponad 9 mln złotych.

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola w akcji „#NeverSettle” postawi w Warszawie automaty do recyklingu puszek i butelek

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
Aż 10? No to się powinny do nich zmieścić wszystkie puste butelki, które wysłali influencerom 🤣
odpowiedź
User
walter
To nie łatwiej by było np. płacić za bilet śmieciami? Ustawić w autobusach pojemniki, albo przecież można dopiąć przyczepke.
odpowiedź
User
ddb
"Masz pożyczyć dwa kartony po mleku? Brakuje mi na bilet. Oddam w przyszłym tygodniu."
odpowiedź