SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Chińskie stacje tv zamazują loga zachodnich marek, to zemsta za wsparcie dla prześladowanych Ujgurów

Chińskie stacje telewizyjne na polecenie władz w Pekinie zamazują w nadawanych programach telewizyjnych pojawiające się tam znaki firmowe zachodnich marek odzieżowych umieszczone na ubraniach lub butach osób występujących na ekranie. Polityka chińskich nadawców to zemsta za wsparcie ze strony Zachodu dla mniejszości ujgurskiej wykorzystywanej przy wytwarzaniu bawełny w Chinach. Wśród ukaranych firm są między innymi H&M, Puma, Adidas oraz Nike.

Kilka tygodni temu w krajach zachodnich zaczęła się rozwijać akcja, która ma na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na problem chińskiej mniejszości Ujgurów. Są oni wykorzystywani przy produkcji bawełny w Sinciangu – chińskiej prowincji stanowiącej jeden z największych ośrodków wytwarzania tego materiału na świecie.

Głos w sprawie obrony Ujgurów zabierali nie tylko politycy i inne postaci publiczne, w akcję włączyły się także zachodnie marki odzieżowe, które wyraziły sprzeciw wobec sposobu traktowania Ujgurów przez chińskie władze.

Czytaj także: Premier Chin ogłosił cel wzrostu PKB na poziomie „ponad 6 proc."

Zamazane marki

Chiński rząd najpierw stanowczo zaprzeczył, jakoby mniejszość ujgurska była wykorzystywana i pracowała w skandalicznych warunkach.

Kolejnym ruchem Pekinu było zmuszenie chińskich stacji telewizyjnych do zamazywania w nadawanych przez nich programach znaków firmowych zachodnich producentów odzieży i obuwia u występujących tam osób.

W efekcie w audycjach chińskich nadawców w miejscach, gdzie znajdują się loga zachodnich firm umieszczono zamazania nie pozwalające widzom zidentyfikować jakiej marki koszulki, bluzy czy buty pojawiają się na ekranie.

Czytaj także: Reporter BBC, który opisywał sytuację w Sinciangu w Chinach, przeniósł się na Tajwan

Zemsta chińskich stacji uderzyła przede wszystkim w producentów, którzy najbardziej aktywnie włączyły się w protesty przeciwko dyskryminacji Ujgurów, na liście znalazły się m.in. H&M, Puma, Adidas oraz Nike.

W internecie pojawiła się lawina komentarzy wyśmiewających postępowanie chińskich nadawców, a decyzja Pekinu została uznana za infantylną. Ostatecznie ruch władz chińskich spowodował efekt odwrotny od zamierzonego wywołując rosnącą falę poważnych dyskusji na temat sposobu, w jaki Ujgurowie są traktowani w Chinach.

Dołącz do dyskusji: Chińskie stacje tv zamazują loga zachodnich marek, to zemsta za wsparcie dla prześladowanych Ujgurów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
IOP
Dbają o swój Rynek a nie to co w Polsce wiele lat temu jak nasze niektóre Firmy były w kryzysie sprzedało się je za bezcen zachodnim Koncernom "Marki " znane i lubiane przez niektórych Polaków Poznikały a Kupujący wprowadzał na Polski rynek swój Produkt Niemiecki .Francuski i tak dalej ... ktoś się dziwi że Polacy kupują zagraniczne Samochody a co się dziwić jak zamiast Dokapitalizować się sprzedało za bezcen FSO to tylko jeden przykład ...
0 0
odpowiedź
User
polac
Nauczyli się od TVP :-D
0 0
odpowiedź
User
mkcharzynski
Dbają o swój Rynek a nie to co w Polsce wiele lat temu jak nasze niektóre Firmy były w kryzysie sprzedało się je za bezcen zachodnim Koncernom "Marki " znane i lubiane przez niektórych Polaków Poznikały a Kupujący wprowadzał na Polski rynek swój Produkt Niemiecki .Francuski i tak dalej ... ktoś się dziwi że Polacy kupują zagraniczne Samochody a co się dziwić jak zamiast Dokapitalizować się sprzedało za bezcen FSO to tylko jeden przykład ...
FSO od Poloneza? No rzeczywiście to było super auto. A teraz dziecinko idź do łóżeczka.
0 0
odpowiedź