Microsoft o testach Binga z ChatGPT: 71 proc. ocen pozytywnych, problemy przy długich seriach pytań
W ciągu tygodnia wyszukiwarkę Bing z inteligentnym chatbotem ChatGPT testowali internauci ze 169 krajów. Microsoft podkreśla, że 71 proc. ocen jest pozytywnych, testujący oczekują dodatkowych opcji, a chatbot gorzej radzi sobie z tematami szczegółowym i długimi seriami pytań.
Nowe wersje wyszukiwarki Bing i przeglądarki, Edge, wzbogacone o inteligentny generator tekstu ChatGPT, Microsoft ogłosił na początku zeszłego tygodnia. Rozpoczęto testy, do których mogą zgłaszać się wszyscy zainteresowani internauci.
Na swoim blogu Microsoft podkreślił w środę, że dodanie inteligentnego chatbota przyniosło też wzrost popularności tradycyjnej opcji wyszukiwarki. - Widzimy zdrowe zaangażowanie w funkcjonalność chatu, z wieloma pytaniami zadawanymi w czasie jednej sesji, żeby pozyskać nowe informacje - opisano.
Dodano, że 71 proc. ocen zostawionych przez testujących to „kciuki w górę”. Wielu użytkowników prosi chatbota o ogólne informacje o świecie i podaje zabawne polecenia, np. o napisanie wierszy czy tekstów piosenek na różne tematy. Niektórzy jednorazowo korzystali z niego przez ponad dwie godziny.
ChatGPT w Bingu: problemy z długimi seriami pytań
Firma zauważyła, że przy sesjach składających się z minimum 15 pytań na ten sam temat Bingowi zdarza się powtarzać odpowiedzi lub podawać informacje, które nie są konieczne i zgodne z oczekiwaniami internautów.
Według Microsoftu przyczyny mogą być dwie. W czasie długiej serii pytań ChatGPT może tracić orientację, na które pytanie odpowiada i co jest priorytetem dla użytkownika. Dlatego rozważane jest dodanie opcji odświeżenia kontekstu albo rozpoczęcia nowej sesji.
Ponadto chatbot stara się udzielić odpowiedzi w stylistyce podobnej do otrzymanego pytania, zwłaszcza jeśli sugeruje to internauta. Wyniki nie zawsze są zgodne z oczekiwaniami, przy czym koncern zaznaczył, że nie są to częste sytuacje. - Zastanawiamy się, jak dać wam więcej kontroli nad dobrym stylem - dodał.
We're always looking for ways to improve! If you haven't shared your feedback about the new Bing, here's one of the many ways you can let us know what you think https://t.co/NdmIlXnW6i
— Bing (@bing) February 15, 2023
Z kolei w odświeżonej wersji wyszukiwarki Bing, obsługującej pytania o długości do tysiąca znaków w 100 językach, najsłabiej działa podawanie najnowszych informacji, np. wyników meczów. - Dla zapytań, w których chcecie bardziej bezpośrednich, rzeczowych danych, takich jak liczby z raportów finansowych, planujemy zwiększyć czterokrotnie ilość źródłowych danych przesyłanych do naszego modelu - zapowiedział koncern.
Zaznaczył, że rozważa udostępnienie użytkownikom wybierania przy każdym zapytaniu, czy chcą odpowiedzi bardziej precyzyjnej czy kreatywnej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Testujący zgłaszali, że w Bingu powinny pojawić się dodatkowe opcje: rezerwowanie biletów, wysyłanie maili i przede wszystkim dzielenie się z innymi wynikami wyszukiwani i rozmów z chatbotem. Microsoft zapewnił, że weźmie to pod uwagę przy kolejnych aktualizacjach.
Przy wzroście popularności i dodatkowych funkcjach pojawiły się też problemy: powolne ładowanie wyników, niedziałające linki czy błędne formaty. Są one na bieżąco naprawiane, a w najbliższych tygodniach ma pojawić się więcej usprawnień.
ChatGPT, opracowany przez firmę OpenAI, pojawił się w internecie pod koniec listopada, a już w styczniu miał 100 mln użytkowników, osiągając ten poziom najszybciej w historii platform internetowych. Microsoft na początku 2019 roku zainwestował w OpenAI miliard dolarów, a w drugiej połowie stycznia br. dołożył kolejne (według nieoficjalnych doniesień - 10 mld).
Dołącz do dyskusji: Microsoft o testach Binga z ChatGPT: 71 proc. ocen pozytywnych, problemy przy długich seriach pytań