„Charlie Hebdo” wraca do sprzedaży w 2,5-milionowym nakładzie
Po zapowiadanej przerwie tygodnik „Charlie Hebdo” pojawił się na rynku z nowym numerem, który wydrukowano w nakładzie 2,5 mln egzemplarzy. „Charlie powraca” - głosi tytuł na okładce pisma.
Na początku lutego 2015 r. redakcja „Charlie Hebdo” zapowiedziała, że w wydawaniu tytułu nastąpi przerwa spowodowana koniecznością odzyskania sił przez rysowników i dziennikarzy po dramatycznych wydarzeniach ze stycznia br. (więcej informacji tutaj).
Najnowszy numer tygodnika trafił do kiosków w nakładzie 2,5 mln egzemplarzy, mniejszym niż w wypadku rekordowego numeru wydanego bezpośrednio po zamachu dokonanym w redakcji 7 stycznia, którego nakład osiągnął w sumie wielkość 7 mln. (zobacz szczegóły).
Na okładce bieżącego wydania znalazł się satyryczny rysunek przedstawiający psa uciekającego z numerem „Charle Hebdo” w pysku przed grupą składającą się z dżihadystów, szefowej francuskiej skrajnej prawicy Marine Le Pen, byłego prezydenta Nicolasa Sarkozy’ego i papieża Franciszka. Hasło na okładce brzmi: „Charlie powraca!”.
Wewnątrz numeru znajdują się materiały dotyczące wspomnianego już Sarkozy’ego, byłego szefa MFW Dominique’a Strauss-Kahna, a także strzelaninie w Kopenhadze, w której usiłowano zabić Larsa Vilksa, autora karykatur Mahometa, który znalazł się na liście celów islamistów.
Dołącz do dyskusji: „Charlie Hebdo” wraca do sprzedaży w 2,5-milionowym nakładzie
Powinni na okładce dać stałe motto: No pasaran...