SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Meta sama nie ogarnia, więc CERT pokazuje im, jak walczyć ze scamem na Facebooku

Działający przy NASK zespół CERT Polska przesłał właścicielowi Facebooka listę potrzebnych działań do poprawy bezpieczeństwa użytkowników. W wytycznych są m.in. rozbudowa zespołu polskojęzycznych moderatorów, skrócenie czasu reakcji na zgłoszenia czy wykorzystanie Listy Ostrzeżeń CERT Polska. 

Fot. flickr.com Fot. flickr.com

W tym tygodniu na łamach Wirtualnemedia.pl opisywaliśmy skandaliczną praktykę Mety, która za spam zasługujący na usunięcie uznała treść edukacyjną ekspertów CERT Polska. Usunięty post linkował do analizy „Oszustwa reklamowe na dużych platformach internetowych” , która w kompleksowy sposób pokazywała, jak przestępcy wykorzystują serwisy społecznościowe do okradania Polaków.

W odpowiedzi CERT Polska wydało oświadczenie, w którym kategorycznie sprzeciwia się takim działaniom Mety. Choć finalnie post przywrócono, to stanowisko CERT Polska nie uległo zmianie. Bo problem oszustw na platformie społecznościowej nie zniknął, a przestępcy z ogromną łatwością mogą okradać użytkowników Facebooka.

Co powinna zrobić Meta, by wykurzyć oszustów z Facebooka?

„W konsekwencji ostatnich zdarzeń oraz analizy działań oszustów na platformach społecznościowych specjaliści z CERT Polska przygotowali i wysłali 4 grudnia do firmy Meta pakiet wytycznych. Ich wprowadzenie pozwoli znacząco podnieść bezpieczeństwo Polaków, korzystających z serwisów społecznościowych tej firmy” – oświadcza CERT Polska.

Wytyczne obejmują m.in. usprawnienie wykrywania szkodliwych treści w języku polskim i rozbudowanie zespołu polskojęzycznych moderatorów, co przełoży się na czas reakcji na zgłoszenia. Wśród wskazówek znalazła się także integracja Listy Ostrzeżeń przed niebezpiecznymi stronami z systemami filtrującymi Meta. Ekspertom zależy też na działaniach, które podniosą transparentność biblioteki reklam.

CZYTAJ TEŻ: Szef InPostu wzywa celebrytów do walki sądowej z Facebookiem. Chodzi o fake'owe reklamy

Regularnie, na przykładach, CERT Polska pokazuje, jakie narzędzia i techniki wykorzystują przestępcy do swoich działań. Projekty edukacyjne, ostrzeżenia czy eksperckie analizy nie będą jednak w pełni skuteczne bez odpowiedzialnej i zdecydowanej postawy z drugiej strony.

- Polacy, którzy korzystają z platform, obdarzają je zaufaniem, dlatego mamy prawo oczekiwać od ich władz i administratorów, że to zaufanie nie będzie wykorzystywane w niewłaściwy sposób. Żeby tak się stało, potrzebujemy proaktywnej postawy u naszych partnerów – podkreśla Marcin Dudek, kierujący w NASK zespołem CERT Polska.

Dołącz do dyskusji: Meta sama nie ogarnia, więc CERT pokazuje im, jak walczyć ze scamem na Facebooku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
d
ironią losu jest taki tekst w Wirtualnych Mediach, które opisują i reprezentują tych co finansują Metę
4 3
odpowiedź
User
Wyjaśniacz
Rolą serwisu jest informować o - uwaga, jak nazwa wskazuje - mediach! Taaak Brawo! Domyśliłeś się. No bo serwis nazywa się WIRTUALNE MEDIA. Zatem piszą o tym, co w trawie piszczy. To znaczy w mediach. TV, radio, prasa, net itd. Teraz rozumiesz, dlaczego o Mecie piszą? Bo jest z kategorii net. A serwis opisuje to wszystko. Od tego oni jest. Od tego jest on. Od tego jest.
5 0
odpowiedź
User
Historyk
coraz więcej osób usuwa konto fb
4 0
odpowiedź