Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem
Zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową jest Ceneo.pl, które w grudniu ub.r. osiągnęło rekordową odwiedzalność. Okazje.info zanotowały niewielki spadek natomiast Skąpiec.pl i Nokaut.pl w pewnych statystykach straciły, a w innych zyskały.
W grudniu ub.r. Ceneo.pl (należące do Grupy Allegro) odwiedziło 6,64 mln internautów (real users), którzy wykonali 94,5 mln odsłon krajowych (w tym 16,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 14 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Ceneo.pl jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych we wszystkich tych statystykach. Serwis zanotował około trzech razy więcej użytkowników niż każda z kolejnych trzech porównywarek (Skąpiec.pl, Okazje.info i Nokaut.pl), a także ponad cztery raz więcej odsłon krajowych niż Skąpiec.pl, prawie siedem razy więcej niż Okazje.info i ponad dziesięć razy więcej niż Nokaut.pl. Na Skąpiec.pl każdy użytkownik spędził średnio 8:55 minuty, a na Okazje.info i Nokaut.pl - po 3-4 minuty.
Do wydawców czołowych porównywarek należą też mniej popularne serwisy tego typu. I tak Taniomania.pl (wchodząca w skład Grupy Ceneo.pl) zanotowała w grudniu 537,4 tys. użytkowników i 1,77 mln odsłon krajowych, Bazarek.pl (należący do Grupy Nokaut.pl) - 376,9 tys. użytkowników i 2,04 mln odsłon, Ceneolokalnie.pl (Grupa Ceneo.pl) - 232,3 tys. użytkowników i 786,3 tys. odsłon. Z kolei Idealo.pl odwiedziło 228 tys. internautów, a Najtaniej.co - 201,4 tys.
Czołowe porównywarki cenowe w grudniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
ceneo.pl |
6 638 996 |
94 510 270 |
16 599 011 |
00:14:10 |
30,86% |
skapiec.pl |
2 528 259 |
20 550 789 |
3 082 582 |
00:08:55 |
11,75% |
okazje.info |
2 079 501 |
12 165 291 |
1 957 763 |
00:04:21 |
9,67% |
nokaut.pl |
1 745 311 |
8 866 330 |
736 160 |
00:03:42 |
8,11% |
Ceneo.pl zyskało w skali roku 244,8 tys. użytkowników i 8,82 mln odsłon krajowych (to wzrosty o 3,8 i 10,3 proc.), za to średni czas spędzany przez odwiedzającego skrócił się o 51 sekund (czyli o 5,7 proc.). W grudniu ub.r. serwis zanotował rekordową liczbę użytkowników i odsłon krajowych w swojej historii.
Skąpiec.pl, w połowie ub.r. przejęty przez Grupę Onet, zanotował o 140,3 tys. użytkowników więcej (5,9 proc. w górę), 1,36 mln odsłon krajowych mniej (6,2 proc. w dół) oraz 1:44 minuty więcej czasu korzystania przez każdego użytkownika (24,1 proc. w górę).
Niewielkie spadki liczby użytkowników miały Okazje.info i Nokaut.pl - pierwszy stracił 142,6 tys. (6,4 proc. w dół), a drugi - 131,2 tys. (7 proc. w dół). Jednocześnie Okazje.info zanotowały 1,24 mln odsłon krajowych mniej niż przed rokiem (9,2 proc. w dół) i 8 sekund na użytkownika mniej, natomiast Nokaut.pl zyskał 2,55 mln odsłon (to aż 40,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z serwisu przez odwiedzającego zmalał aż o 13:43 minuty (czyli o 78,7 proc.).
Czołowe porównywarki cenowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
grudzień 2014 |
grudzień 2013 |
||||
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
|
ceneo.pl |
6 638 996 |
94 510 270 |
00:14:10 |
6 394 202 |
85 685 968 |
00:15:01 |
skapiec.pl |
2 528 259 |
20 550 789 |
00:08:55 |
2 387 943 |
21 908 634 |
00:07:11 |
okazje.info |
2 079 501 |
12 165 291 |
00:04:21 |
2 222 154 |
13 404 295 |
00:04:29 |
nokaut.pl |
1 745 311 |
8 866 330 |
00:03:42 |
1 876 489 |
6 312 473 |
00:17:25 |
Dla porównywarek cenowych, tak jak dużej części sektora e-commerce, najintensywniejszy jest okres zakupowy przed Bożym Narodzeniem. Dlatego Ceneo.pl, Skąpiec.pl i Nokaut.pl to w grudniu przyciągnęły najwięcej użytkowników w ub.r., natomiast w przypadku Okazje.info grudniowy wynik był tylko nieznacznie mniejszy od styczniowego i z miesięcy letnich.
Najsłabszy dla porównywarek jest natomiast okres wiosenny i letni. Nokaut.pl w maju ub.r. miał 4,8 mln użytkowników (wobec 6,64 mln w grudniu), Skąpiec.pl po 1,7-1,8 mln od kwietnia do września (wobec 2,53 mln w grudniu), natomiast Nokaut.pl - 1,09 mln w kwietniu (wobec 1,74 mln w grudniu). W maju Nokaut.pl zanotował zaledwie 439 tys. użytkowników, co może być skutkiem kolejnej kary nałożonej na serwis przez wyszukiwarkę Google - pierwszy razy taka sytuacja miała miejsce trzy lata temu, dotyczyła też porównywarek Ceneo.pl i Nokaut.pl oraz kilkunastu innych polskich stron (więcej na ten temat).
Najbardziej stabilną odwiedzalność z analizowanych serwisów miały w ub.r. Okazje.info - różnica w liczbie użytkowników między najlepszym a najgorszym miesiącem wyniosła 294 tys.
Liczba użytkowników czołowych porównywarek cenowych w 2014 roku |
||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
|
ceneo.pl |
skapiec.pl |
okazje.info |
nokaut.pl |
styczeń |
5 901 996 |
2 367 904 |
2 209 332 |
1 714 827 |
luty |
5 443 788 |
2 022 416 |
2 018 274 |
1 320 906 |
marzec |
5 688 982 |
2 050 585 |
2 109 577 |
1 278 963 |
kwiecień |
5 107 654 |
1 829 862 |
2 029 990 |
1 087 761 |
maj |
4 800 930 |
1 773 485 |
2 084 184 |
438 859 |
czerwiec |
5 428 244 |
1 687 153 |
2 124 461 |
1 825 472 |
lipiec |
5 689 822 |
1 676 090 |
2 200 505 |
1 669 054 |
sierpień |
5 864 197 |
1 737 922 |
2 250 069 |
1 726 589 |
wrzesień |
5 725 672 |
1 760 491 |
2 148 285 |
1 563 742 |
październik |
5 791 824 |
2 080 166 |
1 961 291 |
1 530 740 |
listopad |
6 171 094 |
2 393 893 |
1 956 356 |
1 681 461 |
grudzień |
6 638 996 |
2 528 259 |
2 079 501 |
1 745 311 |
Dołącz do dyskusji: Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem