Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski
W tegorocznej edycji konkursu reklamowego Cannes Lions zgłoszono rekordowe 35 765 prac z 92 krajów. Polskie agencje przesłały 144 zgłoszenia, najwięcej DDB Warszawa i Leo Burnett Warsaw.
W tym roku do Cannes Lions zgłoszono o 4 proc. więcej prac niż w ub.r. W konkursie pojawiła się jedna nowa kategoria - Innovation Lions. W skali roku mocno wzrosła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions oraz Branded Content & Entertainment Lions, a znacząco zmalała w kategoriach Titanium & Integrated Lions oraz Radio Lions.
Zdecydowanie najwięcej zgłoszeń pochodzi z USA - 6078. Z Brazylii zgłoszono 3476 prac, z Wielkiej Brytanii - 2671, z Niemiec - 1994, z Francji - 1454, z Australii - 1404, z Kanady - 1106, a z Japonii - 1093.
Zgłoszenia do Cannes Lions | |||
Kategoria | 2012 | 2013 | Zmiana % r/r |
Branded Content & Entertainment Lions | 800 | 968 | 21% |
Creative Effectiveness Lions | 92 | 120 | 30% |
Cyber Lions | 2458 | 2627 | 7% |
Design Lions | 2182 | 2373 | 9% |
Direct Lions | 2357 | 2578 | 9% |
Film Lions | 3475 | 3125 | -10% |
Film Craft Lions | 1721 | 2029 | 18% |
Innovation Lions | - | 270 | n/a |
Media Lions | 3247 | 3031 | -7% |
Mobile Lions | 965 | 1061 | 10% |
Outdoor Lions | 4843 | 5613 | 16% |
PR Lions | 1130 | 1296 | 15% |
Press Lions | 6056 | 5711 | -6% |
Promo & Activation Lions | 2674 | 2974 | 11% |
Radio Lions | 1784 | 1552 | -13% |
Titanium & Integrated Lions | 517 | 437 | -15% |
SUMA | 34 301 | 35 765 | 4% |
Polskie agencje przesłały w tym roku do Cannes Lions 144 prace. 29 zgłosiła DDB Warszawa, a 27 - Leo Burnett Warsaw. Od 180 Heartbeats + Jung von Matt pochodzi 11 zgłoszeń, od Saatchi & Saatchi - 9, od Havas Worldwide - 8, od Interactive Solutions - 7, a od MEC i Young & Rubicam - po 5.
W ubiegłorocznej edycji Cannes Lions DDB Warszawa zdobyła dwa Srebrne Lwy i Brązowego Lwa za reklamę "Rozkład jazdy" McDonald's (zobacz więcej).
Tegoroczny festiwal Cannes Lions będzie się odbywał od 16 do 22 czerwca. W jury konkursu znalazły się dwie osoby z Polski: Katarzyna Przewuska i Piotr Chrobot (więcej na ten temat). Wiadomo już, że nagrodę dla Człowieka Roku odbierze Salar Kamangar, dyrektor wykonawczy YouTube’a (więcej o tym).
Dołącz do dyskusji: Cannes Lions 2013: rekordowo dużo zgłoszeń, 144 z Polski