BuzzFeed powraca do banerów reklamowych, reklama natywna to za mało
Internetowy serwis BuzzFeed postanowił przywrócić na kluczowe miejsca na swojej stronie tradycyjne banery reklamowe. Wcześniej wydawca zrezygnował z tego formatu stawiając na reklamę natywną, ale przychody z niej są zbyt skromne w perspektywie wejścia BuzzFeed Inc. na giełdę.
Zgodnie z zapowiedziami BuzzFeed zamierza w najbliższym czasie powrócić do zamieszczania u siebie tradycyjnych banerów reklamowych które będą widoczne na szczycie wyświetlanych artykułów oraz w wybranych sekcjach na stronie głównej.
Wcześniej BuzzFeed zrezygnował z oferowania w serwisie powierzchni reklamowej przeznaczonej na internetowe banery, zamiast tego postawił na reklamę natywną. Teraz jednak Jonah Peretti - właściciel serwisu - przyznał, że z dwóch powodów widzi sens w przywróceniu banerowego formatu w BuzzFeed. Pierwszym z nich jest stale rosnąca liczba odbiorców (wg danych ComScore 75 mln unikalnych użytkowników w USA w czerwcu br.) i związany z tym coraz większy potencjał reklamowy serwisu, który warto wykorzystać.
Drugi powód to według Perettiego coraz lepiej funkcjonująca reklama w systemie programmatic sprawia, że banery są mniej irytujące dla użytkowników i lepiej przez nich akceptowane.
Trzecią przyczyną decyzji o powrocie banerów może być fakt, że reklama natywna na obecnym etapie nie zapewnia satysfakcjonujących przychodów, a BuzzFeed Inc. musi o nich myśleć biorąc pod uwagę że firma chce wejść na giełdę w 2018 r.
Dołącz do dyskusji: BuzzFeed powraca do banerów reklamowych, reklama natywna to za mało