SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BuzzFeed skorzysta z technologii stojącej za ChatGPT, jego akcje podrożały o 120 proc.

BuzzFeed zapowiedział, że w swoich sondach i quizach będzie używał technologii firmy OpenAI, oferującej ogromnie popularny w ostatnich tygodniach generator tekstu ChatGPT. Entuzjastycznie zareagowali na to inwestorzy - w czwartek akcje BuzzFeedu podrożały o 120 proc.

- W 2023 roku zobaczycie inspirowany sztuczną inteligencją wpływ działu R&D (badań i rozwoju - przyp.) na część naszej głównej działalności, wzmacniający wrażenia z quizów, pomagający w informowaniu i burzach mózgów oraz personalizujący treści dla naszej widowni - stwierdził szef BuzzFeedu Jonah Peretti w komunikacie dla pracowników firmy ujawnionym przez agencję Reuters i „Wall Street Journal”.

Zaznaczył, że obecnie sztuczna inteligencja będzie wspierać ludzi, których rolą pozostanie dostarczanie pomysłów, „waluty kulturowej” i podpowiedzi. Natomiast za 15 lat jego zdaniem sztuczna inteligencja będzie już w stanie samodzielnie tworzyć i personalizować treści.

Buzzfeed przekazał Reutersowi, że nie będzie korzystał z samego generatora tekstowego ChatGPT, tyko ogólnodostępnym API firmy OpenAI.

Portal jest znany z list, quizów i sond dla czytelników dotyczących najróżniejszych tematów rozrywkowych, politycznych czy społecznych, a także aspektów życia codziennego. Często są oparte na zabawnych, absurdalnych tytułach, wiele było viralami w mediach społecznościowych.

BuzzFeed współpracuje z Meta Platforms

„Wall Street Journal” opisał też, że umowa z Meta Platforms przyniosła w ub.r. BuzzFeedowi ok. 10 mln dolarów przychodów. W ramach współpracy firma szkoli swoich twórców treści z aktywności na Facebooku i Instagramie i dostarcza oryginalne treści na te platformy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Obie informacje przyniosły skok ceny akcji BuzzFeedu. Już w środę kurs zyskał 5,6 proc., natomiast w czwartek poszedł w górę o 119,9 proc. - z 0,95 do 2,09 dolara. Obroty na walorach spółki w czwartek sięgnęły 196 mln dolarów, podczas gdy od listopada ub.r. tylko dwukrotnie przekroczyły poziom 400 tys. dolarów. W piątek w handlu przedsesyjnym kurs rósł o ponad 15 proc.

Czwartkowy wzrost pozwolił odrobić jedynie część spadków z ub.r. BuzzFeed pojawił się na giełdzie w grudniu ub.r. poprzez odwrotne przejęcie obecnej tam spółki typu SPAC, służącej do takich transakcji. W dniu debiutu kurs zmalał o 11 proc. z 10,95 dolarów. Po dalszych spadkach w pierwszych miesiącach ub.r. utrzymywał się jeszcze na pułapie 4-6 dolarów, a na przełomie maja i czerwca zsunął poniżej 2 dolarów.

W grudniu ub.r. BuzzFeed poinformował o zwolnieniu ok. 180 osób, czyli 12 proc. swojego zespołu. Firma tłumaczyła, że działa w „wymagającym otoczeniu makroekonomicznym” i kończy integrację z przejętum pod koniec 2021 roku od Verizona wydawcą internetowym Complex Networks. Przyznała też, że nadal pracuje nad tym, jak zarabiać na zyskującymi popularność krótkimi treściami wideo w układzie pionowym.

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody BuzzFeedu, do którego należą też m.in. platformy Tasty i HuffPost, poszyły w górę o 20 proc. do 302,05 mln dolarów. Najmocniej przyczynił się do tego wzrost wpływów z treści o 58 proc. do 110,98 mln dolarów, natomiast wpływy reklamowe zwiększyły się o 11 proc. do 152,3 mln.

Równocześnie pogorszyła się rentowność: skorygowany wynik EBITDA poszedł w dół z 7,31 mln dolarów zysku do 17,07 mln straty, a strata netto pogłębiła się z 15,7 do 95,14 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: BuzzFeed skorzysta z technologii stojącej za ChatGPT, jego akcje podrożały o 120 proc.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl