Brand24 wciąż ze stratą netto. W drugim kwartale wpływy wyższe niż w pierwszym
W drugim kwartale br. zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 zanotowała spadek przychodów sprzedażowych rok do roku o 18,5 proc. do 3,32 mln zł. Przychody były większe niż w pierwszym kwartale br., po tym jak spółka po półrocznej przerwie mogła przywrócić monitoring platform należących do Facebooka.
Na koniec czerwca średnie miesięczne powtarzalne wpływy (MRR) Brand24 wynosiły 1,048 mln zł, wobec 1,038 mln zł kwartał wcześniej. Przeciętny przychód od klienta (ARPU) w zeszłym kwartale wynosił 347 zł, po wzroście z 335 zł w pierwszym kwartale br. i spadku z 372 zł w drugim kwartale ub.r.
W połowie lipca Brand24 podał, że na koniec czerwca miał 3 091 aktywnych klientów, o 25 więcej niż na koniec marca. Od września ub.r. do połowy marca br. firma była zablokowana na Facebooku i Instagramie. Na mocy zawartego porozumienia monitoring obu platform mogła wznowić pod koniec marca. W konsekwencji spółka w czwartym kwartale ub.r. straciła 306 aktywnych klientów, a w pierwszym kwartale br. - 259 i na koniec marca miała ich 3 066.
Wyniki finansowe Brand24 poprawiły się z kwartału na kwartał. Od stycznia do czerwca br. firma zanotowała 3,23 mln zł przychodów sprzedażowych i 428,2 tys. zł straty netto.
- W 2Q 2020, poza stałą koncentracją na powiększaniu bazy klientów, zgodnie z zapowiedziami dodatkowo intensywnie pracowaliśmy nad wdrożeniem nowych funkcjonalności narzędzia Brand24 - opisuje Michał Sadowski, założyciel i prezes Brand24. - Jako pierwsi na świecie wprowadziliśmy monitoring marek w newsletterach - to unikalne rozwiązanie, które mocno wyróżnia nas na tle konkurencji. Ponadto rozbudowaliśmy monitoringu FB o mechanizm śledzenia publicznych facebook pages, mechanizm agregowania treści wideo z FB oraz mechanizm kolekcjonowania recenzji zgromadzonych na stronach tej platformy (FB reviews). Bardzo cenną funkcją, pozwalającą klientom jeszcze precyzyjniej analizować zgromadzone dane, jest monitoring zasięgu - wylicza.
Prawie o połowę mniej na marketing
Wydatki Brand24 wyniosły w zeszłym kwartale 3,35 mln zł, wobec 4,04 mln zł rok wcześniej.
Nakłady na usługi obce zmalały z 2,34 do 1,77 mln zł, z czego na podwykonawców z 665,2 do 502,3 tys. zł, na marketing z 643 do 324,9 tys. zł, na doradztwo prawne i finansowe - z 202,4 do 167,6 tys. zł, a na IT - z 692,9 do 645,8 tys. zł.
Koszty wynagrodzeń zmniejszyły się z 848,6 tys. zł do 745,6 tys. zł, natomiast koszty amortyzacji wzrosły z 590,2 do 633,7 tys. zł.
- Klienci - obecni i potencjalni - bardzo pozytywnie odbierają zmiany, jakie wprowadzamy w Brand24, zarówno jeśli chodzi o obszary związane z dostępnością danych, jak i ich analizą. Widzimy pozytywny wpływ tych działań na konwersję i wskaźnik MRR, a co za tym idzie – na osiągane wyniki finansowe
Rok do roku pogorszyły się wskaźniki rentowności. Zysk EBITDA poszedł w dół z 604 do 593 tys. zł, wynik operacyjny - z 14 tys. zł zysku do 41 tys. zł straty, a strata netto pogłębiła się z 14 do 147 tys. zł.
Pod koniec kwietnia br. akcjonariusze Brand24 zgodzili się na podwyższenie kapitału spółki poprzez emisję 130 tys. akcji. Zapowiedziano, że zostaną one zaoferowane uczestnikom porozumienia akcjonariuszy w cenie 21,30 zł za sztukę, a spółka z ich sprzedaży pozyska 2,77 mln zł. - Z uwagi na jej niezadowalające wyniki finansowe spółki za 2019 rok oraz obecną, trudną sytuację epidemiczną i ekonomiczną w Polsce oraz jej możliwe negatywne konsekwencje dla sytuacji spółki, niezbędne jest jak najszybsze pozyskanie kapitału mogącego zapewnić trwałe finansowanie działalności - tłumaczył zarząd Brand24.
Brand24 od początku 2018 roku jest notowany na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W zeszły piątek za akcję spółki płacono 38 zł, co przekłada się na kapitalizację wynoszącą 81,77 mln zł. Kurs wrócił na pułap sprzed decyzji Facebooka o zablokowaniu spółki, podczas gdy w styczniu i lutym br. wynosił jedynie 17-19 zł.
Głównymi akcjonariuszami Brand24 są LARQ Growth Fund I FIZ (ma akcje stanowiące 29,01 proc. kapitału), Michał Sadowski i Piotr Wierzejewski (po 10,55 proc.) oraz Venture Inc. (10,44 proc.).
Dołącz do dyskusji: Brand24 wciąż ze stratą netto. W drugim kwartale wpływy wyższe niż w pierwszym