SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Brand New Galaxy: wpływy 68 proc. w górę, 4,9 mln zł zysku

Grupa marketingowo-technologiczna Brand New Galaxy w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 68,3 proc. do 60,31 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 1,89 mln zł straty do 4,91 mln zł zysku. Zdecydowanie największą agencją w grupie jest Pathfinder23.

Piotr Morkowski, fot. Przemek ChudkiewiczPiotr Morkowski, fot. Przemek Chudkiewicz

Grupa Brand New Galaxy została uruchomiona w 2017 roku przez niemiecki fundusz Nomad Management i grupę biznesmenów. Pod koniec ub.r. dołączył do nich Piotr Morkowski, poprzednio właściciel i szef agencji Interactive Solutions kilka lat temu przejętej przez Saatchi&Saatchi.

Na koniec ub.r. holding obejmował 11 spółek zależnych oferujących różne usługi z zakresu marketingu i nowych technologii, m.in. dla podmiotów z branży e-commerce.

Ile zarobiły agencje z Brand New Galaxy

Spółka Brand New Galaxy jednostkowo osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 7,49 do 11,96 mln zł. Jej koszty operacyjne zwiększyły się z 7,3 do 11,55 mln zł, co przełożyło się na wzrost zysku operacyjnego z 90,7 do 947 tys. zł i wyniku netto z 18,7 tys. zł straty do 307,4 tys. zł zysku.

Największym podmiotem w grupie kapitałowej jest Pathfinder23. Jej przychody sprzedażowe poszły w górę rok do roku z 19,07 do 37,72 mln zł, koszty operacyjne - z 17,05 do 33,67 mln zł, zysk operacyjny - z 2,4 do 4,15 mln zł, a zysk netto - z 1,94 do 2,3 mln zł.

New Gravity zanotowało wzrost wpływów sprzedażowych z 6,5 do 10,4 mln zł, kosztów operacyjnych - z 4,79 do 7,63 mln zł, zysku operacyjnego - z 1,75 do 2,81 mln zł oraz zysku netto - z 1,48 do 2,41 mln zł.

W przypadku Spacecamp przychody sprzedażowe zwiększyły się z 5,33 do 9,19 mln zł, koszty operacyjne - z 7,11 do 8,83 mln zł, wynik operacyjny - z 1,67 mln zł straty do 380,5 tys. zł zysku, a wynik netto - z 1,73 mln zł straty do 266,5 tys. zł zysku.

Life on Mars zanotowało spadek wpływów sprzedażowych z 6,52 do 4,94 mln zł i kosztów operacyjnych z 7,75 do 5,21 mln zł, strata operacyjne zmalała z 1,18 mln zł do 74,7 tys. zł, a strata netto - z 1,21 mln zł do 129,4 tys. zł.

Spółka 8POINT54 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 1,91 do 2,88 mln zł i spadek wydatków operacyjnych z 3,24 do 2,73 mln zł, a także wzrost wyniku operacyjnego z 1,31 mln zł straty do 158 tys. zł zysku i wyniku netto z 1,32 mln zł straty do 123,8 tys. zł zysku.

W przypadku Synthrone wpływy sprzedażowe poszły w górę z 915,1 tys. zł do 2,38 mln zł, koszty operacyjne - z 1,81 do 2,37 mln zł, wynik operacyjny - z 897,4 tys. zł straty do 26,9 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 948,1 do 39,9 tys. zł.

Stratosfera osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 645,7 tys. zł do 3,09 mln zł, kosztów operacyjnych z 692,3 tys. zł do 2,96 mln zł, wyniku operacyjnego z 33,2 tys. zł straty do 153,2 tys. zł zysku i wyniku netto z 35,7 tys. zł straty do 132,2 tys. zł zysku.

Spółka Man on the Moon miała poniżej 2 mln zł wpływów, a BNG Business Services - poniżej 1 mln zł.

4,9 mln zł zysku netto, 215 pracowników

Przychody sprzedażowe całej grupy Brand New Galaxy poszły w górę o 68,3 proc. - z 35,82 do 60,31 mln zł. Wpływy ze sprzedaży w kraju zwiększyły się z 16,24 do 21 mln zł, a ze sprzedaży zagranicznej - z 19,58 do 39,31 mln zł.

W sprawozdaniu podkreślono, że ub.r. był „okresem dynamicznego rozwoju spółek grupy” związanego z poszerzeniem portfolio jej klientów. - 2019 był dla nas bardzo dobry: wzmocniliśmy zespół, poszerzyliśmy strukturę i portfolio spółek, przekraczając jednocześnie planowane parametry przychodowe - podsumował Piotr Morkowski na początku br.

Wynik operacyjny grupy wzrósł z 884,6 tys. zł straty do 8,11 mln zł zysku, a wynik netto - z 1,89 mln zł straty do 4,91 mln zł zysku.

W ub.r. w grupie kapitałowej Brand New Galaxy było przeciętnie 215 pracowników etatowych.

W Pathfinder 23 było zatrudnionych 125 osób, w Spacecamp - 26, w New Gravity - 20, w 8POINT54 i Brand New Galaxy - po 10, w Life on Mars - po 7, w Synthrone, Man on the Moon i BNG Business Services - po 5, a w Stratosferze - jedna.

Udziały w holenderskiej spółce, odeszła Adamkiewicz

Bezpośrednim właścicielem Brand New Galaxy jest holenderska spółka BNG.

Jesienią ub.r. Piotr Morkowski kupił udziały Brand New Galaxy od Nomad Management i przeniósł je go holenderskiego BNG Holding. Pod koniec grudnia ub.r. posiadane udziały Brand New Galaxy do holenderskiej spółki przeniósł Michał Rusiecki, (kupił je w lipcu ub.r. za 5,5 mln zł). Natomiast Olga Adamkiewicz pod koniec grudnia zbyła posiadane udziały na rzecz spółki i zgodziła się na umorzenie ich bez wypłaty wynagrodzenia.

Na początku br. Adamkiewicz odeszła z zarządów wielu spółek grupy Brand New Galaxy, ponieważ została szefową komunikacji sztabu wyborczego Szymona Hołowni. We wrześniu objęła stanowisko chief growth officer w firmie e-commerce’owej Artgeist.

Zmiany wskutek epidemii

W sprawozdaniu Brand New Galaxy krótko opisano wpływ, jaki na działalność firmy może mieć epidemia koronawirusa.

- Chociaż w chwili sporządzenia niniejszego sprawozdania sytuacja ta wciąż się zmienia i do tej pory spółki z Grupy odnotowały pewne zmiany w sprzedaży lub łańcuchu dostaw spółek z Grupy, to jednak nie można przewidzieć przyszłych ich skutków dla działalności Grupy. Nie można również jednoznacznie określić finalnego ich wpływu na realizację zakładanych planów. Chodzi tu przede wszystkim o zamrożenia budżetów, które mają być odmrożone i nadal wykorzystane w zakładanym roku - stwierdzono.

Podkreślono, że firma zamierza prowadzić ekspansję zagraniczną, głównie poprzez spółki zależne w Holandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Dołącz do dyskusji: Grupa Brand New Galaxy: wpływy 68 proc. w górę, 4,9 mln zł zysku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brawo
super super! gratkI!
odpowiedź