Billboard "Piły V" nie zachęca do przemocy
Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą billboardowifilmu "Piła V" epatowanie przemocą. Kontrowersyjny plakatprzedstawia mężczyznę w masce przypominającej skórę.
Billboard promujący "Piłę V", którego dotyczyła skarga złożonado Komisji Etyki Reklamy, pokazuje mężczyznę w przypiętej do twarzyklamrami masce wyglądającej jak skóra. "W domyśle chodzi twórcomzapewne o to, że przed momentem w sadystyczny sposób mężczyzna nabillboardzie ściągnął skórę z twarzy z kogoś innego i teraz jąsobie założył" - zinterpretował ten plakat jeden z odbiorców. Autorskargi ocenił, że plakat jest bulwersujący i odrażający,protestując jednocześnie przeciwko umieszczaniu go w miejscachpublicznych.
Na podstawie skargi billboardowi postawiono zarzuty sprzecznościz dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej,zachęcania do przemocy oraz zagrażania rozwojowi dzieci imłodzieży. Firma Kino Świat, która dystrybuuje "Piłę V" i odpowiadaza jej kampanię promocyjną, nie ustosunkowała się do tegoprotestu.
Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy uznała, żebillboard nie narusza kodeksu branżowego. Jednocześnie instytucjazaapelowała do firm prowadzących kampanie outdoorowe, żeby zwracałyszczególną uwagę na ich treść i formę, ponieważ te przekazytrafiają do masowych odbiorców.
Dołącz do dyskusji: Billboard "Piły V" nie zachęca do przemocy