SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Billboard Intimissimi nie dyskryminuje kobiet

Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą billboardowi bielizny Intimissimi dyskryminowanie kobiet. Instytucja oceniła, że reklama jest estetyczna i nie narusza dobrych obyczajów.

Protest, który wpłynął do Komisji Etyki Reklamy, dotyczył billboardui intimissimi przedstawiającego półnagą modekę w bieliźnie tej marki. Autor skargi ocenił, że "reklama jest wulgarna, przekracza granice dobrego smaku oraz zawiera treści dyskryminujące kobiety, przedstawiając je jako obiekt pożądania". Odbiorca dodał, że "widząc tę reklamę czuje się zbulwersowany i zażenowany, że takie obrazy muszą oglądać dzieci".

Na podstawie protestu billboard oskarżono o sprzeczność z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Reklamie zarzucono również, że zawiera elementy dyskryminujące ze względu na płeć, i chociaż nie jest skierowana do dzieci, nie uwzględnia stopnia ich rozwoju, mimo że z powodu miejsca i sposobu prezentowania przekazu mogą one go odbierać.

Odpowiedzialna za tę kampanię firma Calz Polska wniosła o oddalenie skargi, uzasadniając, że charakter artykułu determinuje w znacznym stopniu sposób jego reklamowania, a ponieważ podstawową zasadą komunikacji marketingowej jest pokazywanie towarów w okolicznościach, w których są używane, naturalne jest, że reklama bielizny (tak męskiej, jak i damskiej) polega przede wszystkim na pokazywaniu ubranych w nią modeli i modelek. Firma dodała, że widok kobiety w kostiumie kąpielowym, tj. o kroju podobnym do bielizny prezentowanej na kwestionowanej reklamie, nie budzi żadnych kontrowersji związanych z naruszaniem zasad moralności obowiązujących w polskim społeczeństwie lub zagrażaniem rozwojowi moralnemu i psychicznemu dzieci. Calz Polska zaznaczyła, że ani wygląd modelki, ani jej otoczenie, zachowanie i poza - przedstawione w kampanii reklamowej - nie są wulgarne i nie dyskryminują kobiet, ponieważ nie przekraczają granic dobrego smaku, nie zawierają dodatkowych bodźców erotycznych i nie sugerują żadnych czynności seksualnych.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że billboard nie narusza kodeksu branżowego, ponieważ jest estetyczny, a użyte w nim środki wyrazu nie przekraczają granicy dobrych obyczajów.

Dołącz do dyskusji: Billboard Intimissimi nie dyskryminuje kobiet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl