Bauer oskarża Press Media o kradzież logotypu
Wydawnictwo Bauer podało do sądu podkarpackie wydawnictwo Press Media za bezprawne wykorzystywanie zarejestrowanego przez spółkę w Urzędzie Patentowym znaku towarowego "Tele 14". Pojawił się on w zmienionej szacie graficznej publikowanego przez Press Media "Ekranu TV".
Bauer oskarża podkarpackie wydawnictwo Press Media o bezprawne wykorzystanie loga podobnego do loga dwutygodnika z programem telewizyjnym "TV 14", który wprowadził na polski rynek pod koniec września ubiegłego roku (więcej). W grudniu publikowany przez Press Media tv guide "Ekranu TV" zmienił szatę graficzną i cykl wydawniczy na dwutygodniowy. Zdaniem przedstawicieli Bauera dominującym oznaczeniem w odświeżonej szacie pisma jest zastrzeżone w urzędzie patentowym logo "Tele 14", dlatego wykorzystując je, Press Media narusza zasady uczciwej konkurencji i prawa autorskiego. W opinii wydawnictwa cały layout okładki "Ekranu TV" (zdjęcie z prawej) został też upodobniony do okładki "TV 14".
Bauer uważa, że kierowane przez Romana Oraczewskiego Press Media naśladuje w "Ekranie TV" rozwiązania graficzne "TV 14", żeby poprawić wyniki sprzedaży i czytelnictwa swojego czasopisma. Przedstawiciele podkarpackiego wydawnictwa nie chcą na razie komentować tych zarzutów, uzasadniając, że odpowiedzą na nie po uzyskaniu opinii prawników. Bauer złożył dotychczas wniosek o zabezpieczenie swoich roszczeń przeciwko Press Media, natomiast po jego rozpatrzeniu zapowiada skierowanie przeciwko firmie pozwu sądowego.
Z danych ZKDP wynika, że sprzedaż pierwszego numeru „TV 14”, który ukazał się we wrześniu ub.r. wyniosła 228 559 egz., natomiast cztery wydane w tamtym miesiącu numery tygodnika „Ekran TV” miały średnią sprzedaż ogółem na poziomie 50 533 egz.
Dołącz do dyskusji: Bauer oskarża Press Media o kradzież logotypu