Authentic Brands Group nowym właścicielem Reeboka
Niemiecka grupa adidas sprzedaje swoją markę Reebok amerykańskiej Authentic Brands Group.
Adidas przejął Reeboka w 2005 roku za 3,8 miliarda dolarów. Okazało się jednak, że niemiecki właściciel nie ma pomysłu na kupioną markę, która rok rocznie sprzedawała się gorzej niż adidas. Obecnie stanowi zaledwie 7 proc. sprzedaży adidasa, w porównaniu z około 18 proc. w 2010 roku.
W lutym tego roku firma zdecydowała się rozpocząć formalny proces „mający na celu zbycie marki Reeboka”. To element strategii, w ramach której firma chce skupić się na własnym sportowym brandzie.
Reebok ma nowego właściciela
Authentic Brands Group zapłaci za Reeboka 2,1 miliarda euro, czyli około 2,5 miliarda dolarów. Transakcja zostanie zamknięta w pierwszym kwartale 2022 roku.
Authentic Brands Group (ABG) to firma odzieżowa, skupiająca w swoim portfolio kilkadziesiąt różnych marek - od popularnych po luksusowe (Forever 21, Hervé Leger Paris, Juicy Couture, Volcom, Nautica).
Dołącz do dyskusji: Authentic Brands Group nowym właścicielem Reeboka