Regionalne stacje Polskiego Radia chcą więcej z reklam. "Reakcja wobec inflacji"
Spółka Audytorium17, zrzeszająca siedemnaście regionalnych rozgłośni Polskiego Radia, podniesie od stycznia 2025 roku ceny reklam średnio o 15 proc. - Korekta cennika jest wynikiem przyjętej przez spółkę nowej polityki handlowej oraz jest to reakcja wobec inflacji, która wymusza konieczność dostosowywania naszych cenników - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Bziuk, client service director w Audytorium17.
Nowe ceny - wyższe średnio o ok. 15 proc. - zostaną wprowadzone we wszystkich pasmach, w pakietach Audytorium17 i Audytorium17 Premium. Najdroższy 30-sekundowy spot w pierwszym pakiecie będzie wówczas kosztować 8,2 tys. zł, a w Audytorium17 Premium - 10,25 tys. zł (ceny netto, bez rabatów).
- Korekta cennika jest wynikiem przyjętej przez Spółkę nowej polityki handlowej oraz jest to reakcja wobec inflacji, która wymusza konieczność dostosowywania naszych cenników - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Bziuk, client service director w Audytorium17.
Duży spadek przychodów
Podkreśla, że rok 2024 był dla Audytorium17 wyjątkowo trudny. - Dołożyliśmy wszelkich starań, aby utrzymać wpływy od klientów komercyjnych na podobnym poziomie co do 2023 roku. Jednocześnie z powodu ograniczenia do minimum wydatków na kampanie reklamowe przez ministerstwa oraz spółki skarbu państwa, A17 odnotowało duży spadek przychodów - informuje nasz rozmówca. Dodaje, że spółka mimo to patrzy na 2025 rok z optymizmem.
- Liczymy, że spółki państwowe i ministerstwa zwiększą swoją aktywność w mediach, a to w raz z nową polityką handlową pozwoli spółce zmaksymalizować przychody dla naszych rozgłośni - dodaje Bziuk.
Przypomnijmy, że Audytorium17 w tym roku podniosło ceny reklam. Była to niewielka korekta, o ok. 2 proc. wprowadzona od 12 lutego br. Spółka chciała wówczas dostosować cenniki do rynków lokalnych.
W ostatniej fali badania Radio Track za okres wrzesień-listopada 2024 słuchalność regionalnych stacji Polskiego Radia zrzeszonych w Audytorium 17 wyniosła 4,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Regionalne stacje Polskiego Radia chcą więcej z reklam. "Reakcja wobec inflacji"