Polski e-sklep odzieżowy z kolejną stratą. Tłumaczy to inwestycjami w markę PRM
W zeszłym kwartale platforma e-commerce Answear.com, oferująca przede wszystkim odzież, przy wzroście przychodów o 6,4 proc. do 288,51 mln zł miała 4,29 mln zł straty netto. Ujemną rentowność netto zanotowała drugi raz w ciągu roku.
W Polsce kwartalne wpływy sprzedażowe Answear.com zwiększyły się rok do roku z 52,13 do 64,1 mln zł, w innych krajach Unii Europejskiej - ze 140,48 do 143,68 mln zł, a w pozostałych państwach - z 74,69 do 80,73 mln zł.
- Za nami trudny kwartał, w którym wciąż mierzyliśmy się z obniżonym popytem konsumenckim w całej Europie. Dodatkowo sytuacja na granicy polsko-ukraińskiej związana z protestami rolników wpłynęła negatywnie na sprzedaż na tym rynku, który do tej pory był jednym z najlepszych. Oprócz tego aprecjacja polskiego złotego względem innych walut regionu CEE oraz euro obniżyła nasze wyniki. Roczne dynamiki osłabiła również wysoka baza sprzed roku - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
Koszty operacyjne firmy poszły w górę dużo mocniej od przychodów - o 11,9 proc. do 288,49 mln zł, z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów - ze 163,59 do 176,45 mln zł. Więcej niż przed rokiem przeznaczono też m.in. na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze (wzrost z 17,9 do 21,98 mln zł), usługi obce (z 33,23 d 35,03 mln zł) oraz amortyzację (z 3,59 do 5,06 mln zł).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W konsekwencji rentowność operacyjna Answear.com pogorszyła się z 11,78 mln zł zysku do 1,71 mln zł straty, a wynik netto - z 3,43 mln zł zysku do 4,29 mln zł straty.
Firma zanotowała stratę netto drugi raz w ciągu czterech kwartałów - w trzecim kwartale ub.r. jej strata netto wyniosła 8,26 mln zł.
- W minionym kwartale nasza rentowność była obciążona nakładami inwestycyjnymi związanymi z rozwojem marki PRM. Na poziomie zysku operacyjnego PRM kontrybuował stratą EBIT w wysokości 5 mln zł. Widzimy jednak już pierwsze efekty poczynionych inwestycji, w ostatnim czasie udało nam się pozyskać bardzo dobre marki do oferty PRM, także te które do tej pory nie były dostępne w tej części Europy. Wymierne efekty dostrzegamy już w wynikach. PRM w I kw. 2024 r. odnotował przychody w wysokości 25 mln zł, co oznacza wzrost o 4 proc. kdk - opisuje Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.
- Jest to o tyle dobry wynik, ponieważ ze względu na sezonowość ostatni kwartał roku jest najlepszy, z kolei pierwszy jest najsłabszy. W zakresie rentowności PRM, podtrzymujemy plan osiągnięcia break even do końca bieżącego roku - zaznacza.
Przez minione 12 miesięcy akcje Answear.com staniały o 35 proc., z czego od początku stycznia - o 19 proc.
Na zamknięciu poniedziałkowej sesji giełdowej kurs spółki wynosił 24,25 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 460,29 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Polski e-sklep odzieżowy z kolejną stratą. Tłumaczy to inwestycjami w markę PRM