Dyrektor operacyjny AMC Networks odchodzi z firmy po 34 latach
Ed Carroll, wieloletni dyrektor operacyjny w AMC Networks, ustępuje ze stanowiska z końcem roku po 34 latach pracy w nowojorskiej grupie rozrywkowej. Odejście zbiega się z rozwojem platformy streamingowej AMC+.
Carroll pełnił tę funkcję od 2009 roku. Był zaangażowany w stworzenie AMC Studios, przewodził ekspansji AMC Networks w Europie, Ameryce Łacińskiej i Wielkiej Brytanii oraz nadzorował działalność międzynarodowych kanałów tematycznych. W ostatnich latach miał za zadanie nadzorować różne usługi streamingowe firmy, takie jak Acorn TV, Sundance Now, Shudder i ALLBLK, a także kierować uruchomieniem pakietu streamingowego AMC +.
Zobacz także: AMC Networks zapowiada zwolnienia. Pracę straci 10 procent zespołu nadawcy
Platforma AMC+ ruszyła w 2020 w Stanach Zjednoczonych w sieci kablowej Xfinity. Mogli z niej korzystać abonenci, którzy posiadają w pakiecie kanał AMC. Później trafiła też do oferty tamtejszych platform Amazon Prime Video, Apple TV+, Dish Network i Sling TV. Jesienią ub.r. serwis pojawił się w ofercie platform Roku i YouTube TV, a latem br. w kanadyjskich wersjach Amazon Prime Video i Apple TV+. Nie wiadomo kiedy i w jakiej formie AMC+ pojawi się w Europie, w tym w Polsce.
Niejedyne odejście menadżera AMC
Wiadomość o zbliżającym się odejściu Carrolla wyszła na jaw miesiąc po tym, jak AMC Networks ujawniło, że prezes i dyrektor generalny Josh Sapan ustępuje ze stanowiska po 26 latach i przechodzi do roli wiceprezesa wykonawczego. Były szef Showtime Matthew Blank tymczasowo przejął stanowisko dyrektora generalnego, podczas gdy firma szuka zastępcy Sapana.
Zobacz także: Outdoor Channel znika z polskiego rynku
- Przez dziesięciolecia Ed był sercem i duszą AMC Networks. Był szczególnie zaangażowany w produkcje i filmy, które przyniosły sukces firmie, a także w to, że AMC Networks jest doskonałym miejscem do pracy - poinformował w oświadczeniu Josh Sapan. Te produkcje to m.in. “Mad Men”, “Breaking Bad”, “Better Call Saul” i “The Walking Dead”.
Zobacz także: AMC ogłasza start siódmego sezonu „Fear the Walking Dead”
- Jego długa historia budowania silnych marek AMC Networks i potężnej oryginalnej biblioteki treści ułatwia teraz osiągnięcie pozycji światowego lidera w treściach streamingowych - stwierdził tymczasowy dyrektor generalny AMC Matthew Blank.
Kanały AMC w Polsce
W Polsce amerykański koncern posiada kanały: AMC (wcześniej MGM), CBS Reality, Sundance TV, Extreme Sports Channel, i Polsat JimJam). W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku. Bogatszą ofertę firma ma na przykład na Węgrzech, Słowacji i w Czechach, gdzie są dostępne także Spektrum, Spektrum Home, TV Paprika, MiniMax, MagaMax, Sport 1, Sport czy Film+.
Dołącz do dyskusji: Dyrektor operacyjny AMC Networks odchodzi z firmy po 34 latach