Amazon wyda w br. 4,5 mld dolarów na własne produkcje filmów
Według analiz finansowych banku JP Morgan koncern Amazon do końca 2017 roku przeznaczy na oryginalne produkcje filmowe kwotę 4,5 miliarda dolarów. Dzięki temu Amazon stanie się drugim po Netfliksie serwisem VoD inwestującym najwięcej we własne treści programowe.
Według analizy JP Morgan koncern kierowany przez Jeffa Bezosa do końca br. zainwestuje we własne produkcje filmowe kwotę 4,5 mld dol.
Swoją platformę VoD Prime Video Amazon wprowadził w grudniu br. do 200 krajów na świecie, w tym także do Polski. Teraz aby zdobyć klientów serwisu, Amazon zamierza poszerzyć swoją ofertę programów i filmów, choć wcześniej także inwestował w swoje autorskie treści m.in. motoryzacyjny show „The Grand Tour” z Clarksonem, Hammondem i May’em czy serial „Człowiek z Wysokiego Zamku”.
Kwota 4,5 mld dol. na własne produkcje sugeruje, że Amazon zamierza stworzyć poważną konkurencję dla serwisu Netflix, który jest na razie rekordzistą pod względem wydatków na własne treści - według zapowiedzi w br. zamierza wydać na oryginalne filmy i seriale ponad 6 mld dol.
Netflix i Amazon pod względem wydatków programowych pozostawiają daleko w tyle innych graczy na rynku VoD. Przykładowo HBO zainwestował w ub.r. ok. 2 mld dol. w autorskie projekty.
Amazon szuka nowych odbiorców nie tylko za pomocą poszerzenia oferty filmowej, chce zachęcić do korzystania z platformy Prime także kibiców sportowych w USA. W tym celu na początku marca br. za 50 mln dol. wykupił prawa do transmisji rozgrywek ligi NFL.
Dołącz do dyskusji: Amazon wyda w br. 4,5 mld dolarów na własne produkcje filmów