Agora uruchomiła serwis NewsMavens.com redagowany przez kobiety, na czele Zuzanna Ziomecka
Agora uruchomiła anglojęzyczny serwis informacyjny NewsMavens.com. Szefową projektu została Zuzanna Ziomecka.
Serwis NewsMavens.com powstał dzięki dofinansowaniu firmy Google w ramach programu Digital News Initiative. To już drugi serwis Agory uruchomiony za te pieniądze: pierwszym był Sonar.wyborcza.pl informujący o polityce i politykach w przystępny sposób.
Nowy projekt przygotowała redakcja „Wysokich Obcasów” - cotygodniowego kobiecego dodatku do „Gazety Wyborczej”. Pomysłodawczynią i szefową serwisu jest Zuzanna Ziomecka, do niedawna redaktor naczelna serwisu Wysokieobcasy.pl. Serwis NewsMacvens.com tworzy teraz 15 dziennikarek z 12 mediów, m in. irlandzkiego „The Irish Times”, austriackiego „Der Standard”, słowackiego „Dennika N” oraz włoskiego „MicroMega”. Wybierają one najciekawsze i najważniejsze teksty z mediów newsowych w Europie, a następnie opisują je na nowym serwisie w języku angielskim.
- Dzięki NewsMavens.com chcemy znaleźć odpowiedzi na kilka ważnych pytań, m.in. czy nierównowaga płci w europejskich newsroomach wpływa na to, jak opowiadana jest historia nowoczesnej Europy? Już po pierwszym tygodniu testowej działalności serwisu widać, że redaktorki pracujące dla nas zwracają uwagę na kwestie wykraczające poza zakres zainteresowań wielu decydentów w głównych serwisach informacyjnych. Sprawdzimy też, czy kobiecy przegląd publikacji będzie przyciągać internautów, a zwłaszcza internautki - mówi Zuzanna Ziomecka.
Serwis codziennie ma publikować od 5 do 8 tekstów. Kuratorki (oficjalna nazwa dziennikarek przygotowujących kontent) mają dowolność w kwestii doboru materiałów prezentowanych na stronie – swój wybór krótko uzasadniają, przedstawiając tło danej sprawy i lokalny wydźwięk tematu. Oprócz uzasadnienia, publikacje w serwisie zawierają podsumowanie materiału z danego medium oraz link do oryginału wraz z przyciskiem Google Translate, pozwalającym zapoznać się przetłumaczoną wersją. Serwis oferuje też podsumowanie newsów z danego tygodnia, opatrzone komentarzem redakcyjnym.
- To dopiero pierwsza odsłona serwisu. W następnych miesiącach będziemy pracować nad jego kolejnymi funkcjonalnościami, jak codzienne i tygodniowe newslettery. Zamierzamy też dodawać nowe rodzaje publikacji, np. wywiady z wpływowymi kobietami ze świata polityki czy sztuki – precyzuje Ziomecka. Zapowiada też poszerzanie i wzmacnianie wirtualnej redakcji. – Moim celem jest to, by na NewsMavens.com pojawiały się publikacje redaktorek ze wszystkich 28 unijnych krajów.
Cały czas trwa rekrutacja kuratorek - do NewsMavens.com mogą dołączyć dziennikarki pracujące w europejskich mediach newsowych. Zachęca do tego m.in. film promocyjny NewsMavens dostępny na profilach serwisu w mediach społecznościowych.
Start serwisu promowany jest działaniami z zakresu marketingu internetowego, które zaprojektowała i realizuje agencja iProspect Poland. To pierwszy anglojęzyczny serwis z międzynarodowymi treściami, współtworzony przez zespół „Gazety Wyborczej”. NewsMavens.com rozwijany jest poza Wyborcza.pl i nie jest objęty systemem płatnej subskrypcji treści.
Dołącz do dyskusji: Agora uruchomiła serwis NewsMavens.com redagowany przez kobiety, na czele Zuzanna Ziomecka