Agencja Brasil z większymi przychodami, ale bez połowy zysku
Przychody agencji reklamowe Brasil w ub.r. wzrosły o 13,3 proc. do 7,48 mln zł, natomiast jej zysk netto zmalał z 898,7 do 410,6 tys. zł.
Agencja Brasil od kilku lat obsługuje reklamowo firmę ubezpieczeniową Link4 należącą do Grupy PZU (współpracę przedłużono w efekcie rozstrzygniętego w połowie ub.r. przetargu), oraz napojów Tiger, Kubuś i wybranych produktów marki Łowicz.
Ponadto od 2021 roku pracuje m.in. dla wydającej serwisy ogłoszeniowe Grupy Pracuj (przygotowuje dla niej serię reklam ze zwierzętami w rolach głównych) oraz piwa Łomża (bohaterem jego reklam, z hasłem „W swoim tempie”, jest aktor Adam Woronowicz).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty operacyjne agencji podskoczyły dużo mocniej od wpływów - o 25,4 proc., z 5,61 do 7,09 mln zł.
W konsekwencji znacząco pogorszyła się jej zyskowność: na poziomie operacyjnym z 991 do 461,4 tys. zł, a w ujęciu netto - z 898,7 do 410,6 tys. zł.
Wspólnicy agencji Brasil, mający po jednej trzeciej udziałów prezes spółki Rafał Mazur oraz członkowie jej zarządu Jan Kleyff i Michał Wronecki, otrzymają do podziału cały zeszłoroczny zysk jako dywidendę.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Agencja Brasil z większymi przychodami, ale bez połowy zysku