SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Aflofarm, Lidl i Kino Świat dużo więcej na reklamy - mocno w dół Unilever i T-Mobile (TOP 10)

W kwietniu br. cennikowe wydatki reklamowe (bez internetu) Aflofarmu i Lidl Polska były o ponad 60 proc. wyższe niż rok wcześniej, a Kina Świat - prawie sześciokrotnie wyższe. Za to Unilever Polska i T-Mobila Polska ograniczyły wydatki prawie o połowę.

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) w kwietniu br. wyniosły 2,59 mld zł, o 133,4 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 5,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przypomnijmy, że w I kwartale br. cennikowo nakłady reklamowe zwiększyły się w skali roku o 7,8 proc. (więcej na ten temat). Natomiast według szacunków Starlinka faktyczny wzrost całego rynku reklamowego (z uwzględnieniem internetu) wyniósł 0,9 proc. (zobacz szczegóły).

>>> TVP, TVN7 i Disney Channel więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)

Zdecydowanie największym marketerem niezmiennie jest Aflofarm Farmacja Polska. W kwietniu br. jego cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 111,08 mln zł, o 44,4 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 66,6 proc. w górę). O 63,7 proc. - z 27,22 mln zł do 44,56 mln zł - wzrosły wydatki Lidl Polska.

Z kolei cennikowy budżet reklamowy dystrybutora filmowego Kino Świat zwiększył się z roku na rok prawie sześciokrotnie - z 6,83 mln zł do 39,56 mln zł.

>>> 28 proc. więcej na reklamę radiową, Jedynka, Trójka i RMF FM mocno w górę (TOP 10)

Więcej niż rok wcześniej wydały również Procter & Gamble Polska - o 8,9 mln zł (25,5 proc. w górę), L’Oréal Polska - o 9,41 mln zł (wzrost o 29,7 proc.) oraz P4, operator sieci Play - o 5,16 mln zł (19,8 proc. w górę).

Pozostali operatorzy telekomunikacyjni ograniczyli swoje budżety reklamowe. Wydatki Orange Polska zmalały o 8,14 mln zł (spadek o 16,1 proc.), Polkomtela - o 3,8 mln zł (11,4 proc. w dół), a T-Mobile Polska - o 22,51 mln zł (44,2 proc. w dół).

Jeszcze większy spadek niż T-Mobile zanotował Unilever Polska, którego nakłady zmalały o 28,24 mln zł (to 47 proc. w dół).

>>> „Metro” i „Super Express” dużo więcej z reklam, „Gazeta Wyborcza” w dół (TOP 10)

Najwięksi reklamodawcy

(wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

IV 2013

IV 2014

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

66 657 189 zł

111 081 778 zł

LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE

27 219 883 zł

44 560 947 zł

PROCTER & GAMBLE DS POLSKA

34 946 149 zł

43 848 781 zł

ORANGE POLSKA

50 393 413 zł

42 257 195 zł

L'OREAL POLSKA

31 689 824 zł

41 102 912 zł

KINO ŚWIAT

6 827 786 zł

39 560 585 zł

UNILEVER POLSKA

60 069 176 zł

31 828 448 zł

P4

26 118 833 zł

31 283 435 zł

POLKOMTEL

33 234 283 zł

29 432 225 zł

T-MOBILE POLSKA

50 859 063 zł

28 349 069 zł

wszyscy reklamodawcy

2 452 966 560 zł

2 586 369 363 zł

Dołącz do dyskusji: Aflofarm, Lidl i Kino Świat dużo więcej na reklamy - mocno w dół Unilever i T-Mobile (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmm...
skad Kino Swiat ma takie pieniadze na reklame?!
odpowiedź