Adobe zaktualizowało Lightroom, a użytkownicy stracili zdjęcia
Firma Adobe zaliczyła sporą wpadkę, która bezpośrednio dotknęła wielu użytkowników aplikacji Lightroom w wersji na urządzenia z systemami iOS i iPadOS. Bezpowrotnie utracili oni swoje zdjęcia.
Lightroom to aplikacja Adobe, która umożliwia zarządzanie zdjęciami i ich edycję. Firma w ostatnich dniach udostępniła jej aktualizacją na smartfony i tablety Apple do wersji 5.4. Po jej pobraniu i instalacji, wielu użytkowników zaczęło się skarżyć w mediach społecznościowych i na forach na utracony dostęp do fotografii i ustawień. W niektórych przypadkach chodzi nawet o tysiące zdjęć, w tym osób profesjonalnie zajmujących się fotografią.
Adobe przyznało się do wpadki, informując, że problem dotyczy użytkowników mobilnej wersji Lightroom, którzy nie mieli wykupionej subskrypcji firmowej usługi chmurowej, a także tych, którzy co prawda z tej usługi korzystali, ale nie zdążyli wykonać synchronizacji. Jak się okazało, utracili oni dostęp do swoich materiałów bezpowrotnie.
- Wiemy, że zdjęcia i ustawienia niektórych klientów są nie do odzyskania. Wiemy jakie to dla nich frustrujące i denerwujące, za co szczerze przepraszamy - czytamy w oświadczeniu Adobe.
Firma co prawda już wypuściła aktualizację naprawiającą powyższy błąd (wersja 5.4.1), ale nie daje ona możliwości odzyskania utraconych materiałów.
Jednocześnie Adobe podkreśla, że zasoby użytkowników w chmurze nie są zagrożone. Problem nie dotyczy też wersji Lightroom na Androida, Windowsa i macOS oraz Lightroom Classic.
Dołącz do dyskusji: Adobe zaktualizowało Lightroom, a użytkownicy stracili zdjęcia