Adobe dzieli budżet mediowy między Wavemaker i Publicis Media
Firma technologiczna Adobe zakończył przetarg na globalną obsługę mediową, dzieląc budżet między Wavemaker (WPP) i Publicis Media.
Przetarg na obsługę mediową Adobe ruszył jesienią ub.r. Firma wydała szacunkowo 335 milionów dolarów na media na całym świecie w 2022 roku (według agencji badawczej COMvergence). Największa część wydatków przypadała na Amerykę Północną - około 195 mln dolarów, z czego większość (85 proc.) przeznaczono na kanały cyfrowe.
Firma wydała odpowiednio 70 milionów dolarów i 60 milionów dolarów w regionach Azji i Pacyfiku oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Wydatki w Ameryce Łacińskiej szacuje się na 10 milionów dolarów.
W wyniku rozstrzygnięcia Wavemaker zachował obsługę Adobe w Stanach Zjednoczonych oraz pozyskał obsługę w Ameryce Północnej i regionie LATAM.
Publicis Media z kolei zajmie się obsługą Adobe w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), APAC i Japonii. Ten ostatni region był wcześniej obsługiwany przez firmę Dentsu. Wavemaker wcześniej obsługiwał region EMEA.
Dołącz do dyskusji: Adobe dzieli budżet mediowy między Wavemaker i Publicis Media