AB InBev rozpoczyna przetarg na globalną obsługę mediową
Koncern browarniczy Anheuser-Busch InBev, właściciel m.in. marki piwa Budweiser planuje przetarg na globalną obsługę mediową. Chce skonsolidować swój budżet mediowy w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji.
Rzecznik prasowy AB InBev przekazał, że do przetargu zostały zaproszone agencje mediowe ze wszystkich holdingów reklamowych.
Koncern planuje skonsolidować obsługę mediową w mniejszej niż dotychczas liczbie agencji. Obecnie planowaniem i zakupem mediów dla marketera zajmuje się osiem domów mediowych na pięćdziesięciu rynkach na świecie. Np. Vizeum obsługuje go w Wielkiej Brytanii, a Mediacom - w Stanach Zjednoczonych.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że firma skonsoliduje budżet mediowy w jednej lub maksymalnie dwóch domach mediowych. Przedstawiciele koncernu twierdzą jednak, że jeszcze nie sprecyzowano, ile finalnie agencji zajmie się obsługą mediową na poziomie globalnym.
Przy przetargu AB InBev współpracuje z firmami Medialink i Media Path.
Formalnie proces przetargowy ma się rozpocząć w kwietniu. Jego rozstrzygnięcia można spodziewać się w drugiej połowie br. Wybrane agencje (bądź jedna) zajmą się obsługą mediowego budżetu AB InBev z początkiem 2018 roku.
Koncern zastrzegł, że przetarg ma formułę otwartą na wypadek, gdyby nie udało się jej wybrać teraz agencji do obsługi mediowej - w tej sytuacji marketer nie wyklucza zawieszenia przetargu i powtórnego ogłoszenia przetargu mediowego w późniejszym terminie.
Dotychczas przetargi na obsługę mediową AB InBev prowadzone były lokalnie lub regionalnie.
Przetarg rozpoczyna się zaledwie kilka miesięcy po sfinalizowaniu przez AB InBev zakupu koncernu SABMiller.
Dołącz do dyskusji: AB InBev rozpoczyna przetarg na globalną obsługę mediową