49,3 mln tabletów sprzedanych w II kw., Apple wciąż liderem, w górę Lenovo
W II kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 49,3 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2014 roku wzrosła o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (44,4 mln), ale była niższa o 1,5 proc. niż w I kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo wyraźnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 9,3 proc., z 14,6 mln do 13,3 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33 proc. do 26,9 proc.).
Drugi w rankingu Samsung co prawda zanotował nieznaczny wzrost sprzedaży swoich tabletów (o 1,6 proc., z 8,4 mln do 8,5 mln sztuk), ale jego rynkowy udział zmalał z 18,8 proc. do 17,2 proc.
Na trzecią pozycję awansowało Lenovo, które dzięki blisko 65-proc. wzrostowi sprzedaży (z 1,5 mln do 2,4 mln sztuk) zdobyło 4,9 proc. udziału w rynku i zepchnęło z podium Asusa. Top 5 zestawienia zamyka Acer.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2014 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2014 SPRZEDAŻ | II KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2013 SPRZEDAŻ | II KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
Apple | 13.3 | 26.9% | 14.6 | 33.0% | -9.3% |
Samsung | 8.5 | 17.2% | 8.4 | 18.8% | 1.6% |
Lenovo | 2.4 | 4.9% | 1.5 | 3.3% | 64.7% |
Asus | 2.3 | 4.6% | 2.0 | 4.5% | 13.1% |
Acer Group | 1.0 | 2.0% | 1.5 | 3.4% | -36.3% |
Pozostałe | 21.9 | 44.4% | 16.4 | 37.0% | 33.4% |
SUMA | 49.3 | 100.0% | 44.4 | 100.0% | 11.0% |
Dołącz do dyskusji: 49,3 mln tabletów sprzedanych w II kw., Apple wciąż liderem, w górę Lenovo