43 proc. telewizorów podłączonych w Polsce do internetu to Samsung Smart TV, LG NetCast przed Sony Bravia
Prawie 43 proc. Polaków w wieku 18-49 lat mających telewizor korzysta z odbiorników Samsung Smart TV. Telewizory LG NetCast mają 19 proc. udziału, a odbiorniki Sony Bravia - 12 proc.
Udział Samsunga (z linią Smart TV) w polskim rynku telewizorów podłączonych do internetu wzrósł od czerwca ub.r. do sierpnia br. o 4,7 pkt proc. - z 38,2 do 42,9 proc. LG NetCast zanotował wzrost wynoszący 0,8 pkt proc. (18,2 do 19 proc.), a Sony Bravia - wzrost o 1,2 proc. (z 10,9 proc. do 12,1 proc.). Ci trzej producenci mają w tym segmencie łącznie 74-procentowy udział.
Wzrosły też udziały telewizorów Panasonic Viera Cast (z 6,9 do 7,8 proc.), Philips NetTV (z 5,5 do 8 proc.) i Sharp Aquos Net+ (z 2,2 do 3,1 proc.). Za to spadek zanotowały odbiorniki Toshiba Places - z 3,3 do 2,3 proc.
Już tylko 2,7 proc. Polaków mających telewizor podłączony do sieci nie potrafi wymienić jego marki - przed rokiem było to 8,7 proc. respondentów.
Badanie zostało zrealizowane przez Pentagon New Media oraz Best Content w dniach 22-27 sierpnia br. roku na grupie N= 1 006 osób, przy wykorzystaniu techniki CAWI, tj. ankiety internetowej. Próba dobierana była kwotowo i jest reprezentatywna pod względem płci i wieku dla mieszkańców Polski w wieku 18-49 lat.
Dołącz do dyskusji: 43 proc. telewizorów podłączonych w Polsce do internetu to Samsung Smart TV, LG NetCast przed Sony Bravia