4 tysiące balonów i 1500 kg brokatu w reklamie nowej linii telewizorów Sony Bravia
Firma Sony rozpoczyna nową kampanię reklamową, której celem jest ukazanie jakości obrazu nowej linii telewizorów Bravia 4K HDR. Za jej realizację odpowiada agencja DDB Berlin.
Reklamę w technologii 4K nakręcił amerykański reżyser Andre Stringer we współpracy z agencją reklamową DDB Berlin. Film ukazuje opuszczony budynek kasyna w Rumunii ożywiony za pomocą 4 tysięcy balonów napełnionych różnobarwnym brokatem o łącznej wadze 1500 kilogramów.
Pierwsze ujęcia ukazują biały balon wlatujący do pustego budynku; później kasyno stopniowo wypełnia się kolejnymi balonami. W pewnej chwili balony pękają, zasypując puste kasyno chmurami kolorowego brokatu.
Poza telewizją kampania obejmie kina, serwisy oferujące filmy i programy na życzenie, media zewnętrzne oraz reklamy w punktach sprzedaży. Jej główne przesłanie - „Piękno w szczególe” - ma podkreślać kolory, kontrast i szczegółowość obrazu nowej linii telewizorów 4K HDR firmy Sony.
Autorem obrazów jest Fabian Oefner, fotograf specjalizujący się w zdjęciach o bardzo krótkich czasach naświetlania. Oefner podłączył do aparatu czujnik dźwięku, który uruchamiał migawkę z każdym pęknięciem balonu, umożliwiając uchwycenie niezwykle szczegółowych i poruszających obrazów.
- Filozofia naszej firmy polega na tym, aby zaspokajać ludzką ciekawość, czy to za pomocą naszych produktów, czy ich marketingu - mówi Shuhei Sugihara, dyrektor ds. komunikacji produktu i marki w Sony Europe. - Nasz nowy film reklamowy to kontynuacja tradycji reklam marki Bravia. Firma Sony zawsze wykorzystywała żywe kolory i piękno obrazu do ukazywania jakości swoich telewizorów. Były już piłeczki, króliczki, płatki kwiatów, a teraz są balony i brokat. Mamy nadzieję, że widzowie oglądający te piękne ujęcia naprawdę poczują zachwyt. Miliony drobin brokatu dobrze pokazują, że nasze telewizory 4K HDR wyróżniają się kolorystyką, kontrastem i ilością widocznych szczegółów.
Ważnym elementem reklam firmy Sony jest oprawa muzyczna. Z uwagi na charakter filmu postawiono tym razem na współpracę z Tomem Odellem, który stworzył nową wersję klasycznego hitu Cyndi Lauper „True Colors” (pod lekko zmodyfikowanym tytułem - „True Colours”). Za konsultację muzyczną oraz produkcję nagrania w technologii dźwięku o wysokiej rozdzielczości odpowiadał oddział Sony Music zajmujący się kwestią licencji. 30 września „True Colours” ukaże się jako singiel na wszystkich najważniejszych platformach cyfrowych.
Nakręcenie tego filmu wymagało całych tygodni przygotowań i ogromnego wysiłku ze strony naszych partnerów zajmujących się efektami specjalnymi i scenografią - komentuje Alice Bottaro, dyrektor kreatywna w agencji reklamowej DDB Berlin. - Brokat to materiał, z którym trudno się pracuje, tym bardziej, że chodziło nam o szczegółowe ukazanie jego błyszczących, kolorowych drobin. Mieliśmy także szczęście, że udało nam się znaleźć tak ciekawy plan zdjęciowy: dzięki temu widzowie mogą doświadczyć niezwykłej przemiany opuszczonego budynku w miejsce pełne życia i koloru.
Obraz wyświetlany na telewizorach 4K HDR Bravia firmy Sony składa się z ponad 8 mln pikseli i zawiera cztery razy więcej szczegółów niż obraz Full HD.
Dołącz do dyskusji: 4 tysiące balonów i 1500 kg brokatu w reklamie nowej linii telewizorów Sony Bravia