19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności
W ub.r. korzystanie z internetu deklarowało 64,4 proc. Polaków, o 3 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, co w przeliczeniu na populację daje 19,41 mln internautów. Wśród czołowych dziesięciu serwisów wzrosty popularności zanotowały jedynie Facebook i YouTube.
Według podsumowania fal badania NetTrack, w ub.r. penetracja internetu w Polsce wzrosła z 61,4 do 64,4 proc., natomiast szacunkowa liczba użytkowników sieci - z 18,51 do 19,41 mln.
Wśród internautów coraz liczniejszą grupą są osoby w wieku 60 lat i więcej - w 2013 roku stanowiły 6 proc. wszystkich użytkowników, a w ub.r. 7 proc. Zmalał natomiast, z 25 do 24 proc., udział użytkowników mających 15-24 lat, a przybyło tych mieszkających na wsi (ich udział zwiększył się z 35 do 36 proc.).
Niewiele zmieniła się rozpoznawalność i deklarowana odwiedzalność czołowych serwisów, przy czym większość zanotowała spadki. Najwięcej straciła NK.pl - jej spontaniczna znajomość zmalała z 18,9 do 14,4 proc., a odwiedzalność w skali miesiąca z 25 do 18,4 proc.
W czołowej dziesiątce zyskały tylko Facebook (rozpoznawalność z 43,6 do 46,5 proc., a odwiedzalność z 52 do 53,2 proc.) oraz YouTube (rozpoznawalność z 28,6 do 29,4 proc., odwiedzalność z 63,1 do 64,3 proc.).
Zeszłoroczne fale badania NetTrack zostały przeprowadzone wśród 25 877 osób.
Profil internautów | ||
| I - XII 2014 | I - XII 2013 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
Wiek | ||
15-24 lata | 24% | 25% |
25-39 lat | 39% | 40% |
40-59 lat | 30% | 29% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | 13% |
miasta 200-499 tys. | 9% | 10% |
miasta 100-199 tys. | 8% | 8% |
miasta 20-99 tys. | 21% | 20% |
miasta do 20 tys. | 13% | 13% |
wieś | 36% | 35% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Ranking | ||
| I - XII 2014 | I - XII 2013 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 59,8% | 62,4% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 46,9% | 49,5% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 46,5% | 43,6% |
ONET (www.onet.pl) | 41,8% | 42,5% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 37,7% | 40,2% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 29,4% | 28,6% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 18,5% | 19,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 14,4% | 18,9% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,4% | 11,7% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 9,2% | 9,9% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 91,9% | 93,1% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 64,3% | 63,1% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 61,4% | 65,3% |
ONET (www.onet.pl) | 55,6% | 55,7% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 53,2% | 52,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,9% | 47,2% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 30,6% | 31,8% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 30,2% | 31,9% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,4% | 25,0% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 16,8% | 19,0% |
Dołącz do dyskusji: 19,41 mln internautów w Polsce, tylko Facebook i YouTube zyskały na popularności
[url=http://angelsoftwaresolutions.com/?p=6916][/url]
[url=http://mobileatmoperator.com/mac-cosmetics-find-a-store-acceptable-price-free-shipping-01jqhrjs28/][/url]