15,5 proc. rynku przeglądarek dla Chrome, na urządzeniach mobilnych dominuje Safari
Firma Net Applications w swojej sierpniowej analizie rynku przeglądarek internetowych po raz pierwszy rozdzieliła statystyki dla aplikacji wykorzystywanych na komputerach od danych dla urządzeń mobilnych.
W zeszłym miesiącu 93,2 proc. stron internetowych przeglądanych w skali globalnej było otwieranych na komputerach, podczas gdy za 6,37 proc. internetowego ruchu odpowiadały telefony komórkowe i tablety.
W segmencie desktop liderem był Internet Explorer, którego udział w rynku zmniejszył się w porównaniu z lipcem o 0,66 pkt. proc., do 55,31 proc. Spadek odnotował również drugi w rankingu Firefox - z 22,81 do 22,57 proc. Zyskał na tym Chrome - udział w rynku aplikacji firmy Google zwiększył się z 14,33 proc. w lipcu do 15,51 proc. w sierpniu.
Za pierwszą trójką znalazły się przeglądarki Safari (4,64 proc. - wzrost o 0,01 pkt. proc.) oraz Opera (1,68 proc. - spadek o 0,02 pkt. proc.).
W przypadku przeglądarek wykorzystywanych na komórkach i tabletach zdecydowanym liderem była w sierpniu Safari. Aplikacja firmy Apple zanotowała 52,99 proc. rynkowego udziału, ale jednocześnie był to o 1,51 pkt. proc. słabszy wynik niż w lipcu. Natomiast wicelider zestawienia - Opera Mini - zwiększył w tym samym czasie swój udział w rynku o 0,50 pkt. proc., do 20,77 proc. Jeszcze wyższy wzrost - z 14,40 do 15,73 proc. - odnotowała trzecia w rankingu przeglądarka wbudowana w system Android.
Czołową piątkę uzupełniły przeglądarki Symbiana (5,83 proc. - spadek o 0,28 pkt. proc.) oraz BlackBerry (2,90 proc. - spadek o 0,16 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: 15,5 proc. rynku przeglądarek dla Chrome, na urządzeniach mobilnych dominuje Safari