SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

10 dyscyplin sportu, które pokochaliśmy podczas lockdownu

W obliczu zamknięcia obiektów sportowych na czas pandemii aktywność fizyczna nie jest łatwa. Na szczęście najnowsze dane pokazują, że dla chcącego nie ma nic trudnego. Mimo że większość z nas minimum 8 godzin dziennie spędza w domu przed komputerem, po pracy chętnie wsiadamy na rower lub zakładamy sportowe buty i ruszamy do pobliskiego parku. Jakie dyscypliny sportowe cieszą się w ostatnim czasie największą popularnością? I jak można wykorzystać tę wiedzę planując… akcje marketingowe?

Według danych opublikowanych w najnowszym raporcie firmy doradczej Deloitte „Sports Retail Study”, Polska w 2021 r. znajduje się na pierwszym miejscu w Europie pod względem liczby osób wykonujących regularną aktywność fizyczną. Uprawianie jakiegokolwiek sportu deklaruje już 75% Polaków. Wyprzedzamy w tym obszarze 7 innych przebadanych przed Deloitte krajów, m.in. Francję (70%), Austrię (65%) czy Niemcy (65%).

Lockdown zasadniczo nie stłumił rosnącego od wielu lat zapału Polaków do aktywności fizycznej. Co prawda liczba osób uprawiających sport zmalała o ok. 12% z uwagi na zamknięcie obiektów sportowych i izolowanie się w domach, ale chęć wprawienia mięśni w ruch nadal dość często wygrywa z kanapą i pilotem.

Dobrze widać to zwłaszcza w najnowszym zestawieniu dyscyplin sportowych cieszących się największą popularnością wśród Polaków. Ranking bazuje na wynikach najnowszych badań przeprowadzonych przez Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

TOP 10 sportów, które Polacy pokochali podczas locdownu
Autorzy badania skupili się na analizie całego poprzedniego roku. Z zebranych danych wynika, że najaktywniejszą grupą wiekową są obecnie Polacy w przedziale 18-24 lata. Aż 87% młodych dorosłych uprawia regularnie jakikolwiek sport. Dobrze wygląda to również w przypadku osób w wieku 25-44 lata. W tej grupie znajdziemy ok. 72,5% miłośników aktywności fizycznej. W kolejnych badanych przedziałach wiekowych jest to 65% (45-54 lata) i 54% (55-65 lat).

W ogólnym zestawieniu popularności sportów zdecydowanie wygrała jazda na rowerze. Na podium znalazło się również bieganie i gimnastyka. Warto tu jednak zaznaczyć, że w przypadku najstarszych miłośników sportu ranking przedstawia się nieco inaczej. Triumfy święcą w niej spacery i wędrówki. Pełny ranking dla wszystkich grup wiekowych prezentuje się następująco:

1.    Jazda na rowerze – 51%
2.    Bieganie – 46%
3.    Gimnastyka i ćwiczenia sprawnościowe – 36%
4.    Spacery i wędrówki – 31%
5.    Fitness i pilates – 22%
6.    Pływanie – 16%
7.    Piłka nożna – 14%
8.    Siłownia i crossfit – 12%
9.    Marszobiegi – 10%
10.     Siatkówka – 9%

Sport: remedium na trudne czasy
Skąd wynika niesłabnące zainteresowanie sportem, któremu zawdzięczamy czołówki europejskich rankingów aktywności fizycznej? Nie od dziś wiadomo, że sport to doskonała metoda walki ze stresem i najlepszy sposób na poprawę samopoczucia. A od ponad roku stres i ciągłe napięcie towarzyszą nam jeszcze częściej niż wcześniej. Zamknięci w domach, często bez dostępu do innych rozrywek niż komputer czy telewizor, szukamy nowych możliwości złapania oddechu i zdystansowania się od problemów. Sport staje się szybkim remedium na dolegliwości wynikające z tej wymagającej sytuacji. Z medycznego punktu widzenia to bardzo dobry wybór. Nawet pół godziny aktywności fizycznej dziennie pozwala obniżyć ciśnienie krwi, poprawić kondycję, utrzymać poziom tkanki tłuszczowej na stałym poziomie czy zwiększyć odporność organizmu.

Coraz chętniej zmieniamy więc swoje mieszkania w minisiłownie, wyposażamy się w profesjonalny sprzęt sportowy do aktywności outdoorowych czy uczestniczymy w zajęciach sportowych online. Wg raportu Deloitte „Sports Retail Study 2020”, Polacy na sprzęt i odzież sportową przeznaczają już średnio niemal 200 euro rocznie.

Ukryty potencjał
Może wyda się to zaskakujące, ale ta wiadomość ma ogromne znaczenie dla agencji reklamowych i działów marketingu zajmujących się organizacją konkursów i programów lojalnościowych. Dlaczego?

Włączenie do puli nagród benefitów o charakterze sportowym staje się dziś najbardziej logicznym i prostym sposobem zwrócenia uwagi rosnącej w siłę grupy odbiorców zainteresowanych aktywnością fizyczną. A tym samym – na powiększenie o nią grona odbiorców akcji. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w przypadku, gdy firma dla której organizowany jest konkurs pozycjonuje się jako marka wspierająca kulturę fizyczną i dbająca o zdrowie swoich klientów. Z przytoczonych wyżej badań jasno wynika, że sport odgrywa w życiu Polaków ważną rolę. Warto tę wiedzę odpowiednio wykorzystać.

Kto dostarczy sportowe nagrody do konkursu?
Organizując konkurs lub szukając odpowiedniego źródła benefitów dla pracowników, bardzo wiele firm staje przed problemem: skąd właściwie wziąć nagrody? W przypadku sprzętu sportowego wybór jest bardzo prosty. Z pomocą przychodzi marka ciesząca się niesłabnącym uznaniem konsumentów poszukujących rozwiązań dla sportu – Decathlon. W biznesowej ofercie sieci znajdziemy bowiem karty podarunkowe w formie elektronicznej i fizycznej, zaprojektowane z myślą o zastosowaniach w konkursach, programach lojalnościowych czy inicjatywach motywacyjnych wewnątrz firm.

Karty podarunkowe Decathlon można zamówić przez internet. Możemy zasilić je dowolną kwotą od 20 do 1000 zł. Bon można wykorzystywać wielokrotnie, aż do wyczerpania zakodowanych środków. Projektując ofertę swoich kart, Decathlon pomyślał również o środowisku – niezależnie od tego, czy wybierzemy kartę elektroniczną, czy fizyczną, oba warianty są ekologiczne. Karta fizyczna wykonana jest z papieru, a nie z powszechnie używanego w tego rodzaju nośnikach plastiku.

Kolejnym plusem rozwiązania jest szeroka oferta Decathlonu. W asortymencie sieci znajdziemy sprzęt wykorzystywany w ponad 70 dyscyplinach sportowych. Karty podarunkowe w żaden sposób nie ograniczają więc możliwości wyboru w zakresie nagrody. Obdarowany może wydatkować środki dokładnie tak, jak chce.

Potrzebujesz więcej informacji o ofercie kart podarunkowych do konkursów? Wejdź na: https://kartapodarunkowadlabiznesu.decathlon.pl

Dołącz do dyskusji: 10 dyscyplin sportu, które pokochaliśmy podczas lockdownu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sandra
Rower znów wrócił do łask. Nawet ja się przełamałam i zaczęłam jeździć na rowerze, zakładam słuchawki earebel i w jadę do pracy. Do słuchawek docierają odgłosy z zewnątrz, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy.
odpowiedź
User
aaaby sprzedać
Sprzedam Opla
odpowiedź
User
Bartosz z siłowni
Ja się zakochałem w siłowni choć przez pandemię zaraz po moim zapisaniu siłownia padła bo ludzi nie było :( Ćwiczę w innym klubie ale też wszyscy mówią że jest dużo mniej ludzi niż przed pandemią, mam nadzieję, że nie padnie też. Zachęcam każdego, ćwiczcie niech siłownie nie padają tylko się rozwijają! Jak nie wiesz jak zacząc, idź z kumplem, zaytaj trenera, zapytaj na forum, dużo czytaj np https://www.poundoutgear.com/blog/trening/pytania-o-silownie-zbior-odpowiedzi-na-najczesciej-zadawane-pytania-zwiazane-z-silownia
Właściciele siłowni i fitness klubów potrzebują naszego wsparcia! To samo inne sporty, warto coś robić i dla siebie i dla ludzi którzy zapewniają nam tą infrastrukturę.
odpowiedź