'Złota pióra' dla dziennikarzy sportowych
Dziennikarze 'Rzeczpospolitej', 'Dziennika Polskiego', 'Sportu', 'Trybuny' i Polskiego Radia zostali nagrodzeni w zorganizowanym przez PKOl i Klub Dziennikarzy Sportowych konkursie 'Złote pióro'.
Nagrody w konkursie wręczono podczas sobotnich obrad Walnego Zgromadzenia Sprawozdawczego Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Głównym laureatem został Stefan Szczepłek z „Rzeczpospolitej”. Uhonorowano go „Złotym piórem 2005-2006” „za dziennikarską rzetelność, niezależność i uczciwość, nienaganny styl i kulturę słowa oraz umiejętne prezentowanie bieżących wydarzeń na tle historii polskiego sportu”.
Wyróżnienia „Złote pióro 2005-2006” oraz kwoty po 2 tys. zł otrzymały Majka Lisińska – Kozioł z redakcji „Dziennika Polskiego” oraz Lidia Nowakowa, dziennikarka katowickiej gazety „Sport”.
Jury postanowiło przyznać także Honorowy Dyplom „Złote pióro 2005-2006” Redakcji Sportowej Programu Pierwszego Polskiego Radia „za rzetelność i obiektywizm we wszechstronnym prezentowaniu i komentowaniu bieżącej problematyki sportu polskiego i światowego oraz szacunek dla historii rodzimej kultury fizycznej i ruchu olimpijskiego”.
Wyróżniony w konkursie został również Paweł Rydzyński, dziennikarz sportowy „Trybuny”, który otrzymał „Nagrodę Młodych - Złote pióro 2005-2006” wraz z wyjazdem na Letni Olimpijski Festiwal Młodzieży Europy do Belgradu w lipcu br.
Konkurs „Złote Pióro” to przedsięwzięcie o przeszło 40-letniej tradycji. W przeszłości jego laureatami byli najlepsi polscy dziennikarze sportowi m.in. Bohdan Tomaszewski. Konkurs został wznowiony po kilkuletniej przerwie, a na jego wsparcie (finansowe i organizacyjne) zdecydował się Polski Komitet Olimpijski, widzący w środowisku dziennikarskim ważnego partnera polskiego sportu.
O tym, komu przypadły nagrody, zdecydowało powołane przez organizatorów jury, w którego składzie znaleźli się wybitni polscy dziennikarze, jednocześnie działacze sportowi. Jurorzy, którym przewodził wieloletni dziennikarz sportowy Stefan Grzegorczyk, oceniali wartość merytoryczną oraz warsztatową nadesłanych na konkurs prac (opublikowanych oraz wyemitowanych w latach 2005-2006), a także – ich społeczne przesłanie i oddziaływanie.
Dołącz do dyskusji: 'Złota pióra' dla dziennikarzy sportowych