ZenithOptimedia: kryzys kredytowy wpłynie na rynek reklamy
Dom mediowy ZenithOptimedia obniżył swoje prognozy odnośnie wydatków na reklamę w bieżącym roku.
Według ZenithOptimedia, wydatki na reklamę w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej zwiększą się w bieżącym roku o 3,8 procenta, wobec wcześniej zakładanych 4,4 procenta - informuje serwis Media Life. Firma obniżyła swoją prognozę głównie z uwagi na kryzys na rynku kredytów.
Jednocześnie dom mediowy podniósł swoją prognozę - z 10,9 do 11,1 procenta - dla pozostałej części świata. Z kolei biorąc pod uwagę cały globalny rynek, prognoza została obniżona z 6,7 do 6,5 procenta.
Według ZenithOptimedia, w latach 2007 - 2010 najszybciej rozwijającymi się krajami pod względem reklamowych wydatków będą Rosja i Chiny, gdzie wzrost nakładów w tym okresie wyniesie odpowiednio 92,1 i 61,5 procenta.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia: kryzys kredytowy wpłynie na rynek reklamy