SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zelmer: ożywienie sprzedaży AGD na rynku polskim w II poł. 2011 r.

Producent AGD, Zelmer liczy, że w II połowie br. na polski rynek wrócą wzrosty sprzedaży sprzętu domowego. Spółka zakłada w tym roku wzrost wyników, zgodnie z założeniami swojej kilkuletniej strategii i nie wyklucza, że w ciągu kilku lat rynek rosyjski będzie miał największy udział w wynikach, wynika z wypowiedzi członków zarządu Zelmera.

"Po okresie stabilizacji sprzedaży na polskim rynku sprzętu domowego spodziewamy się ożywienia i wzrostów sprzedaży w II połowie roku. Pozwoli to na przełamanie niskiej dynamiki naszej sprzedaży w Polsce. Liczymy z kolei na dalsze wysokie dynamiki  sprzedaży w Rosji i Ukrainie. W kolejnych okresach nie będzie już niskiej bazy w wynikach, ale nadal te rynki będą szybko rosnąć w naszych rezultatach" - powiedział prezes spółki Janusz Płocica dziennikarzom.

Dodał, że w ciągu kilku lat rynek rosyjski może stać się największym w przychodach firmy. Obecnie Polska stanowi 50% przychodów firmy, z kolei Rosja 20%, a Ukraina - 14%.

"To nasze trzy kluczowe rynki. W Polsce mamy ponad 20% całego rynku i powinniśmy utrzymywać tą pozycję. Na Ukrainie zostaliśmy numerem dwa z 9,6% rynku. Chcemy tutaj przekroczyć poziom 10%. Rosja to ogromny rynek i może w pewnym momencie najwięcej kontrybuować do naszych wyników. Po I kw. 2011 eksport zrównał się w przychodach ze sprzedażą krajową" - dodał prezes.

Zelmer przewiduje w Planie Rozwoju PROfit 2013 wzrost przychodów o 11% w tym roku wobec ubiegłorocznych 638,71 mln zł, zaś w 2012 roku - o 23% wobec poziomu z 2010 roku. Zysk EBITDA ma wzrosnąć odpowiednio o 16% i 32% wobec ubiegłorocznych 66,40 mln zł.

"Nasze założenia strategiczne nadal obowiązują" - zaznaczył Płocica.

W I kw. 2011 r. wynik EBITDA wzrósł o 19,5%, EBIT wzrósł w tym okresie o 23,2%, a zysk netto zniżkował o 19,1%.

"Na ujemną dynamikę na poziomie netto wpłynął fakt, że rok temu zaksięgowaliśmy 4 mln zł z wyceny opcji walutowych. Bez korekt wynik netto w I kw. 2011 byłby wyższy o 16,6% niż rok temu" - wyjaśniła dyrektor finansowy Zelmera Magda Bartoś.

W III kw. 2011 r. spółka w całości przeniesie się do nowego zakładu. Zelmer liczy na zwiększenie efektywności z tego tytułu.

"Nasze nakłady w rozwój linii produkcyjnych szacuję na ok. 10 mln zł. Przeprowadzamy się w momencie najniższego sezonowego obłożenia mocy produkcyjnych. Zrobiliśmy również zapasy newralgicznych produktów. Sam proces przenosin do nowego zakładu nie powinna mieć wpływu na nasze wyniki" - powiedziała Bartoś.

Zelmer miał 11,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 14,49 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 157,15 mln zł wobec 141,34 mln zł rok wcześniej.
 

Dołącz do dyskusji: Zelmer: ożywienie sprzedaży AGD na rynku polskim w II poł. 2011 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl