Zalando żegna stereotypy w kampanii "Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes"
Platforma ecommerce Zalando rozpoczęła wiosenną kampanię reklamową, w której porusza temat stereotypów. "Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes" została przygotowana we współpracy z londyńską agencją Mother.
W swojej nowej kampanii Zalando chce promować wiosenną kolekcję "bez opierania się na utartych stereotypach". - Celem Zalando jest przedstawienie Zerotypów oraz rozpoczęcie dyskusji na temat przestarzałych, ale wciąż obecnych stereotypów kulturowych.
Insight kampanii wynika z badań, jakie marka przeprowadziła we współpracy z YouGov na sześciu europejskich rynkach - w Polsce, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Szwecji. Wynika z nich, że 89 proc. osób sądzi, że w dzisiejszym świecie nadal obecne są stereotypy. Według 47 proc. jest ich więcej niż kiedyś.
Zalando walczy ze stereotypami z pomocą Zerotypów
Dlatego Zalando wprowadza do swojej komunikacji termin "Zerotypów", zachęcając do rozmowy na temat szkodliwości stereotypów w wyrażaniu siebie.
- Badania wykazały, że w Polsce ponad 93 proc. uważa, że stereotypy są wciąż obecne w społeczeństwie, a zaledwie 2 proc. respondentów twierdzi, że nie istnieją. Dodatkowo ponad jedna trzecia badanych odpowiedziała, że doświadczyła traktowania w sposób stereotypowy. Nasza wiosenna kampania budzi do życia Zerotypy i przekonanie, że każdy może być kim chce, bez wyznaczania swojego typu, stylu, oczekiwań czy ograniczeń, które go definiują - uzasadnia Dawid Pożoga, market lead na Polskę w Zalando.
Spot reklamowy to zapętlona podróż przez wesołe miasteczko. Na początku odzwierciedla ona znany i stereotypowy portret lunaparku. Kolejne powroty do tej samej sytuacji są bardziej nieoczekiwane.
Muzyka wykorzystana w spocie reklamowym to utwór Salted Caramel Ice-cream z najnowszego albumu Metronomy.
Kampania „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes.” trwa w telewizji, kanałach online, mediach społecznościowych, kinie oraz w prasie. W największych miastach w Polsce kampania pojawi się w zlokalizowanej wersji także na nośnikach OOH. W Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na Śląsku kreacje będą nawiązywały do lokalnej kultury i gwary oraz stereotypów.
Spot został stworzony we współpracy z londyńską agencją Mother i wyreżyserowany przez duet Leila & Damien de Blinkk. Zdjęcia kampanijne wykonał Tom Craig, a materiały do mediów społecznościowych wyreżyserowane zostały przez Tasha Huanga.
Dołącz do dyskusji: Zalando żegna stereotypy w kampanii "Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes"
obiło mi się o uszy, że strefa ekonomiczna daje zwolnienie z podatku dochodowego dla inwestora na 10 LAT plus dotację na budowę z rządu w wysokości jakichś 100 MILIONÓW ZŁ. Średni koszt takiej inwestycji (budowa, maszyny itp) to 200-300 MILIONÓW ZŁ. Kto za to płaci jak nie MY? I jeszcze płaczą miska ryżu, i ściągają cudzych... Później za utrzymanie zakładu w strefie można wydłużyć zwolnienie z podatku dochodowego. makarony z fiata się o to wykłócali ostatnio. Było w mediach nawet.