Zagraniczny wyciąg reklamowy: Nivea, Honda, Airbnb, Guardian & Observer, Newcastle Brown Ale (wideo)
Najciekawsze jego zdaniem zagraniczne kampanie reklamowe z ostatnich miesięcy wybrał i opisał dla Wirtualnemedia.pl Bartek Hanus, strategy director w Lowe Warsaw. Są to kampanie marek „Guardian” & „Observer”, Nivea, Honda, Airbnb & KLM, Tullamore Dew, Newcastle Brown Ale i Athenos.
W ciągu ostatniej dekady w reklamie zmieniło się niemal wszystko: technologie, znaczenie poszczególnych kanałów komunikacji, wydatki na komunikację w nowych mediach, zwyczaje konsumentów. Ale jedno pozostało niezmienne. Nadal, niezależnie od tego czy mówimy o tzw. tradycyjnej reklamie, czy też tej opartej o najnowocześniejsze technologie, najważniejszy jest pomysł. Doskonale ilustruje to poniższy film (oraz wszystkie następujące po nim przykłady).
Honda: Other Side
Wszystkie technologie są tak doskonałe jak pomysł na ich wykorzystanie. A im prostszy, tym lepszy. W tym przypadku możliwości oferowane przez zaledwie jeden klawisz spowodowały, że reklamę oglądałem kilkakrotnie z zainteresowaniem bawiąc się i starając się odkryć wszystkie smaczki. Niewiele reklam jest aż tak wciągających.
Żeby zobaczyć, o co chodzi w reklamie, należy podczas odtwarzania przytrzymać wciśnięty klawisz R.
Guardian & Observer Weekend: Use in Moderation
„W najnowszym numerze naszej gazety medialnie nośny temat, poradnik i płyta z filmem. Szukaj w kioskach”. Reklamowanie gazety nigdy nie jest wdzięcznym zadaniem. Chyba, że podejdzie się do tego z dystansem i poczuciem humoru. Najlepiej brytyjskim oczywiście.
Nivea: The protection ad
Lubię, kiedy marki postępują zgodnie z głoszonymi przez siebie wartościami i realizują je w praktyce, zamiast jedynie o nich opowiadać. Tak działa od kliku lat Nivea Sun, która postanowiła nie tylko mówić o tym, że dba o bezpieczeństwo plażowiczów, ale faktycznie zrobić coś na ich rzecz. Prosty, kreatywny i praktyczny pomysł łączący tradycyjne media i nowe technologie.
Airbnb & KLM - The Airplane Apartment
Coraz więcej z nas szuka oryginalnych, niepowtarzalnych przeżyć. Marki, które są w stanie je dostarczyć robią sobie najlepszą reklamę. A swoich użytkowników zmieniają w spontanicznych ambasadorów. W końcu kto nie pochwaliłby się znajomym, że spędza noc w jedynym na świecie ogólnodostępnym apartamencie urządzonym w samolocie?
Tullamore Dew
Niektórzy twierdzą, że dobry pomysł to zaledwie 10 proc. sukcesu. Pozostałe 90 proc. zależy od jego realizacji. W tej reklamie wszystko zostało dopięte na ostatni guzik. Muzyka, aktorzy, krajobrazy, mżawka, zdjęcia. Dzięki dopracowaniu nawet najdrobniejszych szczegółów z dobrego pomysłu powstała doskonała reklama.
Newcastle Brown Ale: If we made it
Agencje uwielbiają chwalić się kampaniami, które zrobiły. Ale czy warto robić szum wokół kampanii na Super Bowl, której się nie zrobiło z braku pieniędzy? Warto. Szczególnie, jeśli działa to na korzyść reklamowanej marki.
Athenos: Approved by Yiayia
Babcie w reklamach: ciepłe, wyrozumiałe, mądre, troskliwe i jak nikt inny wiedzące co to znaczy naprawdę dobre jedzenie. Ideał tak doskonały, że aż nierealny. Twórcy tej kampanii postanowili go trochę urzeczywistnić. Dzięki temu zrobiła się ona zauważalna, zabawna, a i to, co chciano powiedzieć o produkcie wybrzmiewa mocniej. Zdecydowanie aprobuję.
Dołącz do dyskusji: Zagraniczny wyciąg reklamowy: Nivea, Honda, Airbnb, Guardian & Observer, Newcastle Brown Ale (wideo)