SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z kampanią "Zadbaj o dziecięcy mózg"

W najnowszej kampanii "Zadbaj o dziecięcy mózg" Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę zwraca uwagę na potrzebę ograniczenia czasu spędzanego przez dzieci przed ekranami smartfonów, laptopów, komputerów czy telewizorów.

Kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Fundacja w swojej kampanii promuje także „Domowe Zasady Ekranowe”, czyli reguły korzystania z domowych urządzeń elektronicznych. Chodzi nie tylko o więcej czasu spędzanego wspólnie z dzieckiem, ale także o bezpieczeństwo małoletnich online, naukę skupiania uwagi oraz równowagi pomiędzy aktywnościami w sieci i offline.

Rodzice wspólnie z dziećmi mogą stworzyć własne „Domowe Zasady Ekranowe” lub skorzystać z poniższych wskazówek.
1. Ograniczaj mi czas przed ekranem.
2. Nie pozwalaj mi patrzeć w ekran przed snem.
3. Nie korzystajmy z ekranów przy jedzeniu.
4. Odkładajmy wszystkie urządzenia w jedno miejsce.
5. Spędzajmy razem czas aktywnie.
6. Bawmy się razem bez ekranów.
7. Ograniczaj mi czas przed ekranem w podróży.
8. Zabieraj na noc urządzenia elektroniczne z mojej sypialni.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przypomina również, że dzieci do 2. roku życia szybko uczą się zachowań od starszych, dlatego nawyki korzystania z urządzeń elektronicznych często przejmują od opiekunów.

Dorośli powinni również pamiętać o obowiązku dbania o prywatność dziecka oraz jego wizerunek, ponieważ materiały umieszczone raz w sieci mogą w niej pozostać przez wiele lat.

Platformą kampanii jest domowezasadyekranowe.fdds.pl, gdzie rodzice mogą poznać szczegółowe zasady korzystania z ekranów w rodzinie oraz porady, jak je wprowadzić w życie. Dostępne są także materiały wideo, grafiki i podcasty oraz artykuły eksperckie dotyczące m.in. wpływu ekranów na rozwój  mózgu dziecka, sposobów zapobiegania uzależnieniu od ekranów czy sposobów budowania relacji.

To kolejna odsłona kampanii, która pojawiła się w lutym br., wtedy za key visual odpowiadał grafik Paweł Kuczyński, a media zakupił Zenith. Następne spoty pojawiły się w sierpniu br.

Dołącz do dyskusji: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z kampanią "Zadbaj o dziecięcy mózg"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl