Wzrost na rosyjskim rynku reklamy online
W ubiegłym roku wartość rosyjskiego rynku reklamy internetowej podwoiła się do poziomu 369 milionów dolarów.
Największą część tego rynku - 57 procent - stanowiły reklamy w internetowych wyszukiwarkach oraz reklamy kontekstowe, na które wydano 210 milionów dolarów - informuje serwis MarketingVOX, powołując się na dane firmy MindShare Interaction.
Pozostałe 43 procent wydatków, czyli 159 milionów dolarów, przeznaczonych zostało na reklamy graficzne.
Według firmy MindShare, w bieżącym roku rosyjski rynek reklamy online ponownie zanotuje znaczący wzrost, a wydatki sięgną poziomu 685 milionów dolarów.
Czołowi reklamodawcy z niektórych branży, wydający swoje pieniądze na rosyjskim rynku internetowej reklamy to m.in.: Beeline, Megafon, MTS (komunikacja mobilna), Nissan, Toyota, Peugeot, Volvo (motoryzacja), Nokia (telefony komórkowe), Intel, IBM, Microsoft (technologie) oraz Comstar (telekomunikacja).
źródło: MarketingVOX
Dołącz do dyskusji: Wzrost na rosyjskim rynku reklamy online