SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyniki sprzedażowe tygodnika "Ozon"

Ogólnopolski tygodnik opinii "Ozon", wydawany przez Ozon Media, poinformował o swoich wynikach sprzedażowych.

Jak podaje Wydawca, firma Ozon Media, tygodnik sprzedaje się na w ilości 100 tys. egzemplarzy, przy nakładzie 250 tys. egz..

Pierwszy numer tygodnika "Ozon" ukazał się na rynku 21 kwietnia 2005.

-  Nakład był miarą naszych ambicji, ale chcieliśmy też być wszędzie z pierwszym numerem, bo doszliśmy do wniosku, że to bardzo     ekonomiczna     forma promocji - mówi dla "Pulsu Biznesu"Jan Dybczyński, prezes firmy Ozon Media, wydającej nowy tygodnik opinii.

Zdaniem "PB" szefowie Ozon Media starają się robić dobrą minę do złej gry. Dlaczego "Ozonowi" debiut się nie udał?

Być może winna jest reklama - "Ozon" deklaruje wprawdzie, że wydał ogromną kwotę 12 mln zl, tyle samo, ile "Newsweek" w pierwszych trzech miesiącach po wprowadzeniu tytułu, ale kampania przeszła bez wielkiego echa... Podobno w dniu debiutu normalną dla takiej chwili euforię w redakcji zdominowało szemranie: "jak mamy odnieść sukces, gdy praktycznie brak reklamy?" Że coś nie gra, stało się jasne niedługo później, gdy z wydawnictwa odeszła szefowa marketingu Agnieszka Kamola. Zapłaciła głową za porażkę czy nie potrafiła przeforsować sensownych rozwiązań?

Konkurencja w najlepszym wypadku mówi o "Ozonie": "gazeta, która musi odnaleźć swoją tożsamość" Częściej: "wieje nudą".

-  "Ozon" jest źle, niekonsekwentnie redagowany, tematy wydają się dobrane zza biurka i nie są powiązane z rzeczywistością - mówi "PB" Tomasz Wróblewski, wydawca i naczelny "Newsweek Polska".

-  Próbując, eksperymentując - jednocześnie powiela wiele rozwiązań z "Newsweeka", nawet poszczególne fonty - ocenia Jacek Utko, dyrektor artystyczny "Pulsu Biznesu".
Jego zdaniem, makieta "Ozonu" to pewna nowość, ale jednocześnie zupełnie nietrafiona dla tygodnika społeczno-politycznego.
- Brakuje tempa, przejrzystości, przegląda się to jak miesięcznik, choć niepozbawiony smaczków - puentuje Utko.

- "Ozon" jest na początku bardzo długiej drogi, trudno od razu osiągnąć gotowy produkt. Będzie musiał przeprowadzić wiele zmian i mam nadzieję, że ma na te zmiany pomysły - mówi "PB" Jacek Mojkowski, redaktor naczelny tygodnika "Forum".

A jak Państwo oceniają tygodnik "Ozon"?

Dołącz do dyskusji: Wyniki sprzedażowe tygodnika "Ozon"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl