Wszystkie pisma męskie na minusie w 2015 roku. „Esquire” z 12 tys. egz. sprzedaży
W 2015 roku wszystkie miesięczniki dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w 2015 roku wyniosła 49 315 egz. Względem poprzedniego roku była ona niższa o 12,71 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 9,33 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 980 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 13,16 proc. do 27 184 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 9,54 proc. do 24 600 egz.
Średnia sprzedaż ogółem dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. wyniosła 11 970 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w ub.r. zwiększył się o 1,09 proc. do poziomu 24 756 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 97 973 | 49 315 | 49 315 | 98 223 | 56 497 | 56 497 |
Playboy | 72 042 | 36 997 | 36 980 | 74 993 | 40 804 | 40 786 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 59 250 | 27 350 | 27 184 | 64 247 | 31 392 | 31 304 |
Logo | 62 483 | 27 420 | 24 600 | 64 809 | 29 102 | 27 195 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Esquire MAN AT HIS BEST | 47 003 | 14 633 | 11 970 | - | - | - |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 47 234 | 26 236 | 24 756 | 46 462 | 26 816 | 24 488 |
W grudniu 2015 roku liderem wśród pism męskich był już jednak „Playboy”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zmniejszyła się o 14 proc. do 49 879 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „CKM” (40 850 egz.; spadek o 9,25 proc.), a na ostatnią lokatę podium spadł „Men’s Health” (39 567 egz.; w dół o 20,62 proc. - największa strata w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Playboy | 99 500 | 49 879 | 49 879 | 99 780 | 57 997 | 57 997 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 80 000 | 40 850 | 40 850 | 80 000 | 45 014 | 45 014 |
Men's Health Edycja Polska | 95 000 | 39 567 | 39 567 | 97 300 | 49 843 | 49 843 |
Logo | 67 000 | 23 173 | 20 977 | 71 000 | 23 485 | 21 724 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes. Profit | 43 000 | 23 064 | 21 303 | 42 600 | 25 262 | 21 859 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie w 2015 roku. „Esquire” z 12 tys. egz. sprzedaży