SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska, ZPR Media i PIKE nie straciły miejsc na MUX-8. „Odwołania odrzucone”

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie zmieniła listy nadawców, którzy w listopadzie ub.r. otrzymali miejsca na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Wszystkie odwołania zostały przez regulatora odrzucone.

Jak już informowaliśmy, KRRiT jako pierwsze rozpatrzyła odwołania w konkursie na nadawanie kanału lifestylowego, który ma promować aktywny rozwój człowieka, które złożyły Telewizja Puls i Scripps Networks Polska. Oba Krajowa Rada odrzuciła, a miejsce na multipleksie utrzymała spółka zależna Agory Green Content, która planuje tam uruchomić kanał Kiwi TV (chce zmienić jego nazwę na Metro).

Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w rozmowie z Money.pl zapowiedział, że również w przypadku pozostałych miejsc na MUX-8 nie nastąpią zmiany względem nadawców wybranych przez regulatora w pierwszych konkursach w listopadzie ub.r.

Oznacza to, że kanał lokalno-samorządowy Zoom TV uruchomi spółka Cable Television Networks & Partners, stworzona przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej i Kino Polska TV (odwołania w tym konkursie złożyły Superstacja i Radio Eska), kanał-serialowy pod nazwą Nowa TV (wcześniej TV#) stworzy należąca do Grupy ZPR Media spółka TV Spektrum (od tej decyzji odwołały się Telewizja Polsat i Telewizja Puls). Z kolei stację interaktywną z audycjami o edukacji medialnej i treściami z nowych mediów pod nazwą WP1 na MUX-8 umieści Grupa Wirtualna Polska (w tym konkursie wpłynęło tylko odwołanie od Discovery Polska).

- Trwa proces przygotowywania decyzji po podjęciu uchwał - dodał Jan Dworak.

Na razie wiadomo, że kanał Kiwi TV (Metro) ma ruszyć jesienią br., a Nowa TV zostanie uruchomiona prawdopodobnie pod koniec roku. Termin startu dwóch pozostałych stacji nie jest znany. Operatorem multipleksu została firma Emitel, a jego zasięg będzie uruchamiany stopniowo. W lipcu sygnał MUX-8 ma pokrywać ok. 60 proc. terytorium kraju.

Nieznane są też jeszcze plany Telewizji Polskiej względem ósmego multipleksu. Publiczny nadawca dostał tam miejsca dla jednego kanału HD i jednego SD lub dla trzech kanałów w jakości SD. Wiadomo jedynie, że TVP chce uruchomić kanał TVP Info HD - pozostanie on prawdopodobnie na MUX-3, zatem inny kanał z tego multipleksu przeniesie się na MUX-8.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska, ZPR Media i PIKE nie straciły miejsc na MUX-8. „Odwołania odrzucone”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janusz
Nie wiadomo czy pojawienie się TVP Info HD wymusi przeniesienie innego kanału do MUX 8. Jakoś TVP 1 i TVP 2 nadają (trochę nieudolnie, ale jednak) razem z sześcioma innymi kanałami. No chyba, że miałoby się to odbywać kosztem TVP Polonia ;p
odpowiedź
User
ani grosza
Dawanie jakichkolwiek slotów TVP to jest nieporozumienie i działanie na szkodę państwa. Po pierwsze zawołają o kasę, po drugie komercja zapłaciłaby za koncesję i nadawanie, a trudno w przypadku TVP mówić o płaceniu jak dostaje środki. Też chciałbym właśnie tak "płacić" rachunki. Póki multipleks nie został uruchomiony, należy odebrać TVP sloty, bo i tak ma za dużo i rozpisać na te 3 miejsca konkurs.
odpowiedź
User
jkjkjk
Zamiast zainwestować w telewizję mobilną, inwestują w głupoty, a może ktoś na telefonie lub w tablecie też chce oglądać Tv za darmo a nie płacić kosmiczne pieniądze za oglądanie. Co nam z tego mux8 skoro będą na nim prawie same reklamy i nic więcej. Jest uruchomione 3 Mux z darmową Tv i co? - więcej reklam niż programu. Po co? Czy nie lepiej by było wprowadzić kilka darmowych kanałów na smartfony i tablety? tj. TVP HD, TVP abc, TVN, Polsat i Polsat 2. Dlaczego nie wprowadzą np: nadajników WiFi lub innych dla telewizji mobilnej dla telefonów i tabletów. Wolał bym 5 kanałów TV mobilnej niż kanały Mux 8 poza tym nie ma czego w telewizji oglądać większość to same reklamy.
odpowiedź