Wavemaker przed Starcomem, GroupM przed Publicis Media. Havas Media z najwyższą dynamiką (raport RECMA z Polski)
Dom mediowy Wavemaker jest największą agencją mediową w Polsce, GroupM największą grupą komunikacyjną, zaś Havas Media miał najwyższą dynamikę wzrostu rok do roku - wynika z najnowszego rankingu międzynarodowej organizacji RECMA, która podsumowała wyniki za 2017 rok. Przychody 19 sieciowych domów mediowych wzrosły - rok do roku - o 6,2 proc., do 3,865 mld euro.
RECMA publikuje rankingi w oparciu o dane o obsługiwanych przez agencje budżetach mediowych reklamodawców. Z raportu tej organizacji wynika, że łączne przychody 19 największych sieciowych domów mediowych w Polsce wyniosły w 2017 roku 3,865 mld euro i były wyższe o 6,2 proc. niż rok wcześniej.
Liderem najnowszego rankingu domów mediowych jest dom mediowy Wavemaker (należy do GroupM). RECMA zwraca uwagę, że agencja zawdzięcza pozycję lidera temu, że powstała z połączenia dwóch agencji: MEC i Maxus (w ub.r. MEC miał pozycję nr 2, a Maxus - 14). Jej przychody w ub.r. wyniosły 628 mln euro i były 3 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Wiceliderem rankingu RECMA jest dom mediowy Starcom (Publicis Media), który spadł z ubiegłorocznej lokaty nr 1. Przychody tej agencji wzrosły rok do roku o 4 proc., do 550 mln euro.
Trzecim największym domem mediowym w Polsce jest - podobnie jak rok temu - Mediacom (GroupM). W skali roku przychody tej agencji wzrosły o 6 proc., do 510 mln euro.
Kolejne miejsca w rankingu 10 największych domów mediowych zajmują: Zenith (277 mln euro, wzrost o 9 proc.), Mindshare (258 mln euro, wzrost o 10 proc.), Havas Media (255 mln euro, wzrost o 22 proc.), OMD (199 mln euro, wzrost o 13 proc.), Vizeum (197 mln euro, wzrost o 20 proc.), Initiative (162 mln euro, wzrost o 17 proc.) i Carat Polska (161 mln euro, wzrost o 5 proc.) i Mediavest/Spark (110 mln euro, wzrost o 1 proc.).
Według raportu RECMA, największą grupą komunikacyjną w Polsce jest GroupM, do której należą Wavemaker, Mediacom i Mindshare. Jej przychody w 2017 roku wyniosły 1,396 mld euro i były wyższe od wyniku za 2016 rok o 5 proc.
Na drugiej pozycji znajduje się Publicis Media (należą do niej m.in. Starcom, Zenith, Spark, Blue449) z przychodami w wysokości 1,081 mld euro, wyższymi w skali roku o 4 proc.
Trzecie miejsce na podium należy do Omnicom Media Group (OMD, Media Direction OMD, PHD Media Direction, PHD). Przychody tej grupy wzrosły wobec 2016 roku o 1 proc., do 385 mln euro.
Kolejne pozycje zajmują: Dentsu Aegis Network (358 mln euro, wzrost o 13 proc.), Havas Media Group (299 mln euro, wzrost o 21 proc.) i IPG Mediabrands (294 mln euro, wzrost o 4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Wavemaker przed Starcomem, GroupM przed Publicis Media. Havas Media z najwyższą dynamiką (raport RECMA z Polski)