W USA YouTube wygrywa z tradycyjną telewizją i kablówkami wśród młodych odbiorców
Według połączonych badań Ipsos, comScore i Nielsena pokolenie millenialsów chętniej korzysta z treści na YouTubie niż z oferty nadawców telewizyjnych. - O przewadze YouTube nad telewizją i przyspieszającym trendzie w zmianach konsumpcji mediów mówimy od trzech lat, więc nie są to dla nas zaskakujące wyniki. Spodziewamy się jednak bardziej konwergencji niż konkurencji tych dwóch platform - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Barbara Sołtysińska, prezes sieci LifeTube.
Dane dotyczące odbioru treści na YouTubie przez Amerykanów zebrane od Ipsos, comScore i Nielsena opublikował serwis Mashable. Z sondaży wynika, że obecnie w USA w grupach wiekowych 18-34 oraz 18-49 lat treści zamieszczane w serwisie YouTube angażują więcej użytkowników niż jakakolwiek telewizja tradycyjna bądź kablowa.
Nie oznacza to jednak, że amerykańscy internauci nie korzystają ze swoich domowych telewizorów. Badania wskazują, że połowa respondentów ogląda na ekranach odbiorników podłączonych do sieci filmy na YouTubie.
Zebrane dane wskazują także, że 70 proc. badanych ogląda produkcje swoich ulubionych twórców na YouTube przynajmniej raz w tygodniu, a jeden użytkownik na czterech śledzi takie wideo każdego dnia. W dodatku jeden na trzech respondentów sondaży nie ma w domu kablówki bądź zrezygnował w ostatnim czasie z usług dostawcy kablowego.
Przedstawione przez Mashable wyniki nie są zaskakujące dla Barbary Sołtysińskiej, prezesa LifeTube, największej wielokanałowej sieci YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.
- O przewadze YouTube nad telewizją i przyspieszającym trendzie w zmianach konsumpcji mediów mówimy w LifeTube od jakichś 3 lat, więc nie są to dla nas zaskakujące wyniki - przyznaje Barbara Sołtysińska w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl. - Spodziewamy się jednak bardziej konwergencji niż konkurencji tych dwóch platform. Niektóre telewizje już teraz sprytnie wykorzystują zasięgi i siłę digital influencerów (znamy przypadki, w których wizyta naszych twórców w programie TV dwukrotnie podbiła jego oglądalność!) - zaznacza Sołtysińska i jednocześnie podkreśla większą atrakcyjność YouTube’a dla marketerów w zestawieniu z telewizją.
- Z marketingowego punktu widzenia YouTube ma dużą przewagę nad telewizją: pozwala nie tylko na ogromne zwiększenie zasięgu marki, ale także na pogłębienie zaangażowania konsumentów - podkreśla szefowa LifeTube. - W przeciwieństwie do telewizji YouTube może być (i jest) oglądany nie tylko na domowej kanapie, ale w dowolnym innym miejscu i czasie. Jak wynika z badań Mobience ze stycznia br. widzowie spędzają średnio prawie 4 godziny dziennie oglądając wideo na smartfonach. Widać to dobrze w naszych statystykach. Obecnie 46 proc. wyświetleń w sieci LifeTube pochodzi z urządzeń mobilnych. Początkowo (kiedy LifeTube rozpoczynał działalność) marketingowcy z dystansem podchodzili do YouTube i digital influencerów. Obecnie jednak z sukcesem współpracujemy z wieloma globalnymi markami. Coraz częściej zamiast nachalnych spotów telewizyjnych oglądamy dobry branded content i atrakcyjne dla widzów efekty współpracy brandów z youtuberami. Zmiany w konsumpcji mediów są bowiem kluczowym sygnałem zarówno dla marek, jak i wydawców. Niedostrzeganie tej zmiany (zasięgów YouTube i siły wpływu digital influencerów) jest po prostu ignorancją - przestrzega Sołtysińska.
Dołącz do dyskusji: W USA YouTube wygrywa z tradycyjną telewizją i kablówkami wśród młodych odbiorców