W tym roku Grupa Tauron ograniczy wydatki marketingowe o połowę
Tauron jako jedna ze spółek energetycznych zapowiedziała ograniczenie wydatków na działalność marketingowo-promocyjną. To decyzja bezpośrednio związana z polityką dotyczącą cen energii w Polsce.
Zarząd Grupy Tauron miał zwrócić się do rady nadzorczej spółki z wnioskiem o ograniczenie budżetu na cele marketingowe w tym roku. Podjęto decyzję, że budżet zostanie zmniejszony o połowę, w porównaniu do dotychczasowej kwoty.
- W Grupie Tauron trwa projektowanie planu działań sponsoringowych na kolejny rok. Znajdą się w nim projekty gwarantujące wypracowanie największego ekwiwalentu dla marki Tauron przy zachowaniu optymalnych kosztów. Ze względu na sytuację na rynku energii planujemy obniżyć plan sponsoringowy na rok 2019 o połowę - w porównaniu do roku poprzedniego. W celu realizacji celów sprzedażowych i budowania rozpoznawalności marki Tauron będzie korzystać w tym okresie z innych narzędzi - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Daniel Iwan, rzecznik prasowy Grupy Tauron.
To pierwszy z gigantów energetycznych, który zapowiedział oszczędności w wydatkach na promocję oraz sponsoring – rynek tego samego ma oczekiwać po pozostałych spółkach: PGE, Enei i Enerdze. To ma pozwolić zatrzymać rosnące ceny energii.
Sygnał co do oczekiwań w sprawie zmniejszenia kosztów na działalność sponsoringową spółkom energetycznym dał już w grudniu ub.r. minister energii Krzysztof Tchórzewski. W liście do ich zarządów miał prosić o analizę dotychczasowych wydatków na cele marketingowe.
Według firmy doradczej Sponsoring Insight, rynek sponsoringu sportowego w 2019 roku ma osiągnąć wartość miliarda złotych.
Dołącz do dyskusji: W tym roku Grupa Tauron ograniczy wydatki marketingowe o połowę